دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه عالمان دینی باید به دنبال معنویت باشند، گفت: شهید مطهری کسی بود که اجازه توقف در درس و بحث را نداد و به راهش ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله امامی کاشانی، امروز در مراسم بزرگداشت شهید مطهری در جمع دانشجویان خواهر دانشگاه شهید مطهری مشهد، دانشگاه های منصوب به این شهید را موفق دانست و با اشاره به جایگاه والای معلمی، ابراز داشت: معلم این حقیقت را تبیین می کند که علم باید در خدمت معنویت و توحید باشد و بداند که تحول زمانی صورت می گیرد که توجه به توحید در فضای فکری معلم ایجاد شود.

وی افزود: اگر معلم تنها الفاظ و اصطلاحاتی را به ذهن شاگردان ارائه دهد و علوم و دانش ها را منهای ماورای آن تدریس کند، تحول ایجاد نمی شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که اگر کسی به خالق تعالی توجه نداشته باشد، در علم آموزی شکست می خورد، اظهار داشت: امروز رشد علمی در غرب موجب شده که دانش به دست نااهلان رسیده و همه تلاش آنها برای استثمار دیگران به کار می رود.

وی، در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود در یمن با بهره گیری از پول و ثروتی که در اختیار دارد، گفت: به هر حال علم باید در دست کسی قرار گیرد که از معنویت نیز برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران درباره درمان نشدن برخی بیماران به علت بی پولی و انجام ندادن وظیفه پزشکی از سوی بعضی افراد، ابراز داشت: این کار نیز توقف در علم است که خداوند به این دسته از افراد خطاب می کند که گویا به زمین چسبیده اید و به طرف آسمان نمی روید.

وی با تاکید بر این که عالمان دینی باید به دنبال معنویت باشند، یادآور شد: شهید مطهری کسی بود که اجازه توقف در درس و بحث را نداد و به راهش ادامه داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha