سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام کاشانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران از گذشته، براي تربيت طلاب مدارسی بنا می شد و علماء در صورت توان، مدرسه علمیه ای را تاسیس می کردند و در حال حاضر نیز براساس نياز زمان، باید اين كار انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آيت الله امامي كاشاني، در جمع مسئولین و اساتید حوزه علمیه کاشان، در مدرسه علمیه ابوتراب، با اشاره به سنت حسنه تأسیس مدارس علمیه، گفت: از گذشته، براي تربيت طلاب و كساني كه مسائل دين و اصول و فروع آن را بشناسند و تبليغ كنند، مدارسی بنا می شد و هر کدام  از علماء در صورت توان، این کار را انجام می دادند،  در حال حاضر نیز براساس نياز زمان، باید اين كار انجام شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نیاز عصر حاضر به طلاب و روحانیون باسواد و توانمند، افزود: طلاب باید مسائل اسلامي مخصوصاً  كلام و فقه شيعه را به خوبی فرا بگیرند تا بتوانند آنها را برای مردم تبيين كنند.

وی با تاکید بر این که طلاب باید با فتح قله هاي بلند علمی و معرفتی، مسائل جامعه را حل و فصل کنند، افزود: طلاب نباید پس از چند صباحي درس خواندن، به کارهای اجرایی مشغول شوند و نتوانند چيزي كه از آنان انتظار مي رود را انجام دهند.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به نحوه تاسیس مدرسه علمیه ابوتراب کاشان، گفت: خانه پدري که قبلا فروخته شده بود  و زمین های مجاورآن را از طریق اخوي خریداری کرده و به مدرسه علمیه تبدیل شد. این مدرسه با هدف تربیت طلاب فاضل، متخلق به اخلاق اسلامی و مدافع نظام و رهبری راه اندازی شد و انشاءالله با توسعه آن، طلاب بیشتری جذب و تربیت خواهند شد.

موسس مدرسه علميه ابوتراب همچنین بر لزوم ارتقاء سطح علمي اساتيد تاکید کرد و گفت: سامان دهي گزينش ها بر اساس استعدادها و گرايش ها و نيز برگزاري منظم دروس، مباحثات و امتحانات از مسائل مهم می باشد، چرا که موفقيت افراد در گرو سه عامل انگيزه، مديريت و برنامه ريزي مناسب خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران، موفقيت طلاب را در گرو تمركز بر هدف دانسته و تصریح کرد: جدیت در تحصیل علم توأم با تهذیب  وظیفه اصلی طلاب است و باید از پرداختن به امور متفرقه خود داری کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha