سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

امروز تمامی پویندگان راه علم و دانش، مخصوصا طلاب باید با تاسی از بزرگان دین به اهداف والای آنان ادامه دهند.

آیت الله امامی کاشانی درحاشیه همایش آخوند کاشانی در مشهد اردهال، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، با تاکید بر معرفی علمای سلف به جامعه علمی و دینی کشور، به وظیفه طلاب در این راستا اشاره و اظهارداشت: امروز افرادی که به دنبال کسب دانش هستند مخصوصا طلاب، باید زندگی بزرگان  و فقهای دین چون علامه آخوند کاشی و امثال این بزرگان مانند  قاضی تبریزی را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: طلاب با مطالعه زندگی این بزرگان باید مسیر زندگی خود در جامعه و حوزه را ترسیم کنند.

به گفته امام جمعه موقت تهران، اگراین مهم در حوزه‌های علمیه و بین طلاب نهادینه گردد، حوزه‌ها نقش بی بدیل خود را در جامعه ایفا خواهند کرد

وی با اشاره به اهتمام اساتید و بزرگان حوزه به معرفی بزرگان حوزه در دروس  و تالیفات خود ابرازداشت: مسئولین حوزه هم باید جهت معرفی الگوهای دینی به جوانان و تشویق آنها به تحصیل ، علمای گذشته دین را معرفی نمایند.

آیت الله امامی کاشانی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علما، فقها و بزرگان دین اسلام چراغ هدایت بشر در جامعه هستند گفت: امروز تمامی پویندگان راه علم و دانش باید با تاسی از این الگوها و اسوه ها به اهداف والای آنان ادامه دهند.

وی با مدنظر قرار دادن شخصیت والای آخوند کاشانی خاطرنشان ساخت: آخوند کاشی، حکیم و عارف قرن ۱۳ هجری قمری شخصیتی خداپرست و در اخلاص مردی فوق‌العاده بود.

این استاد حوزه افزود: در محضر چنین شخصیتی شاگردان زیادی با نفس این عارف و حکیم برجسته رشد کرده، از محضر با برکت و نفس گرم او بهره‌مند شدند؛ به طوری که هر یک از شاگردان مرحوم آخوند کاشی در حوزه‌های علمیه منشاء اثر بودند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به رجعت مرحوم آخوند کاشی از جوشقان استرک کاشان برای ادامه تحصیلات به اصفهان، یادآور شد: این حکیم گرانقدر به لحاظ اخلاق یکی از اسوه‌های دینی و اخلاقی زمان خود بود و در اصفهان نیز شاگردان برجسته و ممتازی را تربیت کرد که هر یک از آنان به عنوان شخصیت‌های مهم دینی مطرح شدند.

به گفته وی، این حکیم یکی از اسوه های کامل دینی و اخلاقی است.

امام جمعه موقت تهران، اخلاص و توجه تمام عیار به خداوند را از مهمترین ویژگی مرحوم ملا محمد آخوند کاشی اعلام و تصریح کرد: دوری از هرگونه خود بزرگ‌بینی و توجه تمام عیار به خداوند ازاین عالم ربانی شخصیتی برجسته ساخته بود.

وی همچنین با اشاره به ریاضت آخوند کاشی در عرفان اضافه کرد: این روحانی جلیل القدر در طول عمر پربرکت خود از مطرح شدن دوری گزید اما خداوند تبارک و تعالی نام و یاد این عالم ربانی را برای همیشه جاودان کرد.

این استاد حوزه اذعان داشت: آخوند کاشی از جمله افرادی است که باید گفت در آسمان‌ها معروف است و در زمین ناشناخته باقی مانده است

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha