پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با اشاره به مهجوریت صحیفه سجادیه در جامعه، بر لزوم بهره گرفتن از اين اثر گرانسنگ در متون درسي دانشگاهي و حوزوي تاکید کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام سجاد(ع) از صحیفه سجادیه به عنوان یکی از گنجینه های بزرگ معارف الهي یاد کرد و گفت: برترين مفاهيم تربيتي در قالب صحيفه سجاديه گردآوری شده که جامعه ديني به ويژه جامعه شيعي باید از مفاهیم متعالی بهره مند شوند.

وی افزود: کتاب صحيفه سجاديه از بهترين ابزارهاي فرهنگي براي مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام است و مي‌تواند بسياري از مشکلات فرهنگي جامعه را برطرف کند.

استاد حوزه علمیه مازندران به اهميت صحيفه سجاديه در احياي اسلام ناب محمدي اشاره كرد و با تاكيد بر لزوم بهره گرفتن از اين اثر گرانسنگ در متون درسي دانشگاهي و حوزوي گفت: صحيفه سجاديه تفسير قرآن است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش نيايش و دعا در فضاي اختناق آميز دوران حيات امام سجاد(ع) تصریح کرد: امام سجاد (ع) با دعا و نيايش روشي را ابداع کردند تا پيام واقعي اسلام را برسانند و هدف امام حسين(ع) را که احياي اسلام ناب بودف دنبال کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز صحیفه سجادیه در جامعه دینی مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: مفاهیم متعالی صحیفه سجادیه می تواند نیازهای معنوی جامعه بشری را تأمین کند.

وی گفت: امام سجاد (ع) در صحيفه سجاديه در قالب دعا با فرهنگ‌هاي فاسد بني ‌اميه مبارزه مي‌کردند که نتايج بسيار مطلوبي به همراه داشته است و اکنون نيز اين کتاب مي‌تواند بسياري از مشکلات فرهنگي جامعه را برطرف کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران کرد: بلاغت و فصاحت صحيفه سجاديه نشان ‌دهنده زيبايي، شکوه و قدرت روحي اين کتاب است که توانسته قدرت‌هاي خداوند را به بهترين وجه نشان دهد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين‌که تمام مطالب صحيفه سجاديه در قالب دعا، نيايش و راز و نياز انسان با پروردگار ارائه شده است، افزود: با تفکر و تأمل در گستره مفاهيم و معارف اين کتاب مي‌توان فهميد که دعاهاي آن فراتر از مناجات‌هاي فردي و راز و نياز يک انسان در خلوت تنهايي خود با خداي متعال است.

وي تصریح کرد: دعاهاي صحيفه سجاديه انسان را به علم، اخلاق، بينش و بصيرت الهي نزديک و از هوس‌هاي نفساني دور کرده و بر اين اساس افراد جامعه با مطالعه آن مي‌توانند به پروردگارشان نزديک‌تر شوند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha