جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سلیمانی دیدار با دانشجویان

حوزه/عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: جامعه علمی برای موفقیت باید برنامه های خود را حول محور اخلاق و معنویت تنظیم کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، همزمان با میلاد با سعادت امام حسین(ع) جمعی از اساتید، دانشجویان و کادر دانشگاه علمی کاربردی ساری به رسم سنت حسنه دیدار با علما به دیدار بزرگان شهرستان قائم شهر رفتند.

آیت الله سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران و تولیت  حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در این دیدار با بیان این که عالمان محبوب درگاه الهی هستند و جهل زدایی محبوب خداوند است، افزود: ظرفیت علم بسیار بالاست و همه ما باید در تربیت نیروی انسانی ماهر و پرتوان و تاثیرگذار در جامعه تلاش کنیم تا از بیکاری به عنوان آسیب و مشکل مهم جامعه کاسته شود.

وی افزود: علم بدون عمل نمی تواند برای انسان مفید و مثمر ثمر باشد و از این رو باید تلاش شود تا علم همراه با عمل در بین دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله سلیمانی با بیان این که آموختن علم بدون دین فایده چندانی ندارد، تصریح کرد: علم به تنهایی انسان را به مقصود نمی رساند و دین نیز به تنهایی انسان را به سر منزل هدایت نمی کند.

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که فراگیری علم باید همراه با تهذیب باشد و تعلیم و تربیت در کنار هم مورد توجه قرار گیرند تا شاهد پیشرفت همه جانبه باشیم، افزود: جامعه علمی برای موفقیت باید برنامه های خود را حول محور اخلاق و معنویت تنظیم کند.

وی با اشاره به مقام علم و علم آموزی در جامعه افزود: اندیشه انسان موجب رشد و تعالی و آگاهی بخشی می شود و در این راستا نیز باید با استفاده از اندیشه توانمند برای پیشرفت و علم آموزی تلاش شود.

این استاد حوزه با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود

آیت الله سلیمانی در ادامه  با بیان تاریخچه ای کوتاه از تاریخ انقلاب، بیکاری را مشکل اصلی جامعه جوان امروز دانسته و به مسئولیت خطیر دانشگاه علمی کابردی جهت ایجاد اشتغال تاکید کرد.

به گزارش حوزه نیوز، همچنین دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در ادامه با  استاد دارایی، تولیت حوزه علمیه محمدیه قائمشهر نیز دیدار کردند.

در این دیدار  استاد دارایی غفلت را خصلت همیشگی انسان برشمردند و برلزوم یادآوری مرگ، فرصت استفاده از جوانی را برای دانشجویان غنیمتی مهم شمردند که در راه اطاعت خدا باید صرف گردد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha