پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ افکار و انديشه‌هاي شهيد مطهري زيربناي شکل‌گيري انقلاب و آثار ارزنده آن فيلسوف متفکر منشور فرهنگي انقلاب به حساب مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری در حوزه علمیه ساری برگزار شد، طلاب را به مطالعه عمیق و دقیق آثار شهید مطهری تشویق کرد و گفت: تألیفات آن شخصیت بزرگ جهان اسلام همواره راه صحیح را پیش روی ما قرار خواهد داد.

وی سیره علمی و عملی شهید مطهری را بهترین الگو برای طلاب حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید یک انقلابی در مطالعه و بهره گیری از آثار استاد شهید مطهری در حوزه های علمیه ایجاد شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهيد استاد مطهري معرف پايه‌هاي تفکر‌اسلامي، مصداق بارز مجاهد في‌سبيل‌الله و صاحب انديشه ناب اسلامي بود، خاطرنشان کرد: آشنا و مانوس شدن نسل جوان با افکار و آثار شهيد مطهري مانع کژ انديشي‌ و انحراف در جوانان مي شود و در صورت قرار گرفتن در مسير نادرست سريع متوجه اشتباه خويش خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: تفکرات ارزشي و ديني استاد مطهري برگرفته از مباني اصيل اسلام و انقلاب اسلامي بوده  و لذا  در همه عصرها داراي کاربرد است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که انديشه‌هاي انحرافي برگرفته از مکاتب الحادي با رنگ و بوي ديني امروز نسل جوان را تهديد مي‌کند، گفت: مسئولان نظام بايد با الگو قرار دادن شهيد مطهري اين افکار را شناسايي و بدون هيچ مسامحه‌اي با آن‌ها مبارزه کنند.

وی با اشاره به این که شهيد مطهري جانش را نثار مبارزه با فرقه‌هاي انحرافي و نجات نسل جوان از افکار التقاطي کرد، بیان داشت: امروز طلاب و روحانیان حوزه های علمیه وظیفه دارند با بهره گيري از انديشه هاي اين استاد شهيد در مسير شناساندن دين اسلام بر اساس عقلانيت به جوانان و جهانيان حرکت و برنامه ريزي کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که مقام معظم رهبري شهيد مطهري را معمار بزرگ انقلاب اسلامي دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: بنابراين افکار و انديشه‌هاي شهيد مطهري زيربناي شکل‌گيري انقلاب و آثار ارزنده آن فيلسوف متفکر منشور فرهنگي انقلاب به حساب مي‌آيد

.وی افزود: شهيد مطهري انديشه هاي ناب ديني را به زبان روز، مباني محکم به نسل تحصيل کرده و روشنفکر عصر خويش که مورد تهاجم مکاتب الحادي ساخته دست بشر مدرن بود، منتقل کرد.

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این که طلاب و روحانیان نباید نسبت به آثار و تألیفات استاد شهید مطهری غافل شوند، تصریح کرد: مطالعه دقیق آثار آن شخصیت بزرگ علمی دریچه جدیدی از زندگی را پیش روی ما خواهد گشود.

وی اظهار داشت: استاد مطهري با تبيين مباني دين اسلام توانست به بخش مهمی از دغدغه هاي فکري و سؤوالات نسل جوان زمان خويش پاسخ دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha