پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محسن جلالی اصفهان

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: در مدارس استان هزار و ۵۰۴ عنوان کلاس درس برگزار و قریب به ۶۰۰ استاد مشغول تدریس دروس پایه یک تا ۱۰ و حدود ۲۵ نفر مشغول تدریس دروس خارج هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه صدر بازار، اظهار کرد: یکی از وجوه تمایز حوزه اصفهان، اشراف کامل  بر دروس، کلاس ها، نحوه عملکرد اساتید و سطح درس طلاب است.

وی با بیان این که همگی موارد ذکر شده به صورت به روز و متمرکز توسط معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان رصد و بررسی می شود، گفت:  امروز براساس ارزیابی های دقیق صورت گرفته، 16 استاد به عنوان اساتید ممتاز شناخته شدند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: انتخاب 16 استاد مورد تجلیل در همایش امسال،  بر اساس فرم های ارزیابی توزیع شده در بین مدیران مدارس و طلاب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شرط استادی در حوزه های علمیه اصفهان، معمم بودن است، ابراز کرد: در مدارس استان هزار و 504 عنوان کلاس درس، ‌هزار و 270 کلاس از پایه یکم تا ششم و قریب به 600 استاد مشغول تدریس دروس پایه یک تا 10 و حدود 25 نفر، مشغول تدریس دروس خارج هستند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه افزود: دلیل موفقت شهید مطهری این بود که برای خود سازی خود تلاش فراوان علمی  کرد که منتج به قدرت پاسخگویی شهید به شبهات شد، البته از دیگر خصلت های شهید مطهری، زمان شناسی بود.

وی در پایان اظهار کرد: سه عامل فقه، اخلاق و آگاهی سیاسی از نیازهای حوزه های علمیه است که دراین بین، آگاهی سیاسی موتر فو محرک برای دیگر عوامل است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha