پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  جواد فلاح  - حوزه مازندران

حوزه/استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که استاد شهید مطهری و آثار ایشان يک الگوي فکري ارزشمند براي نسل جوان امروز به ویژه طلاب جوان حوزه های علمیه است، افزود: شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري سالم را در جامعه ايجاد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جواد فلاح، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری که در حوزه علمیه ساری برگزار شد، با بیان این که افکار و عقاید متعالی استاد شهيد مرتضي مطهري در كتاب ها، آثار و گفتارش کاملاً قابل مشاهده است، گفت: ارائه روش های خلاقانه براي پاسخگويي به مسائل ديني، تربيتي و اجتماعي از جمله ویژگی های مهم این آثار است که همين امر موجب ماندگاري نام و آثار ايشان شده است.

وی با بیان این که استاد شهید مطهری و آثار ایشان يک الگوي فکري ارزشمند براي نسل جوان امروز به ویژه طلاب جوان حوزه های علمیه است، افزود: شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري سالم را در جامعه ايجاد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که بايد زمينه لازم براي آشنايي جوانان و به ويژه دانش آموزان با انديشه ها و آثار اين شهيد بزرگوار فراهم شود، تصریح کرد: شهيد مطهري يک دانشمند و فقيه بود که اساتید حوزه های علمیه باید راه این شهید را در پیش گیرند.

وی با بیان این که آثار، تألیفات و دیدگاه های استاد شهید مطهری پاسخگوی بسیاری از مسائل و معضلات جامعه امروز بشری است، ادامه داد: حوزه های علمیه باید به صورت مدون و برنامه ریزی شده از آثار و تألیفات ارزشمند استاد شهید مطهری بهره مند شوند.

حجت الاسلام فلاح، آثار و تأليفات استاد شهيد مطهري را بهترين الگوي براي طلاب حوزه هاي علميه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب بايد با بررسي سيره علمي و عملي اين روحاني ارزشمند آن را الگوي خود قرار دهند.

وی با بیان این که تبيين انديشه هاي شهيد مطهري موجب تقويت ابعاد مختلف علمي و اخلاقی طلاب حوزه های علمیه خواهد شد، گفت: شهيد مطهري در رابطه با امر تبليغ، عقل مردم را به کار مي گرفت و بايد گفت آن که مايه تميز در رابطه با هر امري است عقل و خرد است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که نوشته ها و کتاب هاي شهيد مطهري، چون چراغ و مشعل فروزاني است که در دست هرکس قرار گيرد طريق حق را گم نخواهد کرد، گفت: شهيد مطهري در حقيقت يک اسلام شناس، متفکر و انديشمند بود.

حجت الاسلام فلاح ادامه داد: شهيد مطهري جلوتر از زمان خويش بود و با زبان و قلم خود توانست خدمتي به اسلام کند که به فرموده امام راحل(ره) آثار قلم و زبان او بي استثناء آموزنده و روانبخش است.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش تأثيرگذار شهيد مطهري(ره) در تربيت نسل انقلابي اشاره كرد و گفت: استاد شهید مطهري يك انقلاب فرهنگي بزرگ در دانشگاه‌ها ايجاد كرد و جهادگونه با ايثار و فداكاري خود منشأ تحولات عظيمي در ابعاد معنوي در جامعه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اين كه طلاب و روحانیان،جزء اقشار تاثير گذار و فرهنگ ساز جامعه هستند، اظهارداشت: روحانیان بايد با توجه به هجمه فرهنگي دشمنان و جنگ نرم با تاسي سیره علمای بزرگ به ویژه شهيد مطهري و در راستاي عملي شدن اهداف انقلاب، فضاي كنوني جامعه را در نظر گرفته و برنامه هاي تبليغي خود را با توجه به اين شرايط، پيگيري كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha