سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علم الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سیره سیاسی امام موسی کاظم(ع) الگویی است که افرادی مانند شهید مطهری از آن بهره برده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در جمع روحانیان، مربیان و برخی از فرماندهان عقیدتی سپاه امام رضا(ع) مشهد با بیان اینکه سیره سیاسی امام موسی کاظم(ع) الگویی است که افرادی مانند شهید مطهری از آن بهره برده اند، گفت: این شهید بزرگوار در عین مقابله با طاغوت پهلوی و هدایت جریان های مختلف در تعارض با آن رژیم، موقعیت قلمی و بیانی و سازندگی خود را در دانشگاه حفظ کرد و از این طریق نیز فعالیت می کرد.

وی با بیان اینکه حفظ این موقعیت در عین تعارض با نظام حاکم امکان دارد، یادآور شد: امام هفتم موضع انقلابی خود را حفظ می کردند و به همین علت جریان جامعه را به گونه ای قرار می دادند که دستگاه حاکم نمی توانست ایشان را به طور کامل محدود کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه از طرفی موقعیت آن امام همام در تعارض با آن حاکمان حفظ می شد، اظهار کرد: سرانجام دستگاه حاکم که قدرت ممانعت از گسترش آموزه های اهل بیت(ع) را نداشت، تصمیم گرفت که زاویه و شکاف بین امام معصوم(ع) و قدرت حاکم را ببندد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) برای حفظ موقعیت انقلابی خود چاره ای جز مقابله با استکبار زمان را نداشتند، گفت: انسان نمی تواند شخصیت انقلابی خود را در موضع استکبار ستیزی کنار بگذارد وحضور با چهره ملاحظه خاص نخبگانی برای جلب همه انظار و مردم کار درستی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مسئله آبرو دادن را نخستین گام برای حفظ موقعیت انقلابی دانست و با بیان اینکه شهادت امام کاظم(ع) جانگدازترین نوع شهادت در میان اهل بیت(ع) بوده است، گفت: این مظلومیت در دعاها و مناجات های ایشان به صراحت بیان شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha