پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: لباس طلبگی، لباس فُرم نیست و لباس خدمت به دین و مردم است و یک روحانی همیشه باید آن را بر تن داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نوکری برای امام زمان(عج) در حوزه علمیه را گزینشی خواند و گفت: کسی که این لباس را می پوشد، استخدام نمی شود، بلکه گزینش شده است.

عضو شور ای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: بنای کار طلبگی، وقف شدن با همه وجود برای حضرت ولی عصر(عج) به صورت شبانه روزی است.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی گفت: به عنوان یک عنصر و نیرویی که لباس خدمت در ساحت حضرت ولی عصر(عج) بر تن دارید، نشان دهید که فردی از خیل عظیم سپاه آن حضرت هستید.

آیت الله علم الهدی از تجربه 54 ساله دوران طلبگی خود گفت و خاطر نشان کرد: لباس روحانیت مقدس است و این واقعیت وجود دارد که لباس نوکری و وقف وجود امام زمان(عج) شدن، لباس خاص می خواهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که لباس طلبگی، لباس فُرم نیست و نماد خدمت به دین و مردم است و یک روحانی همیشه باید آن را بر تن داشته باشد، ابراز داشت: همه امور زندگی کسی که این لباس را می پوشد و برای آن حضرت نوکری می کند، تامین می شود.

امام جمعه مشهد، در ادامه دانشگاه علوم اسلامی رضوی را نهادی مقدس و حوزوی در عرصه نظام آکادمیک کشور خواند و یادآور شد: این مجموعه یک فرآیند و تابلویی از دست آوردهای انقلاب در زمینه گسترش علم همراه با دیانت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این دانشگاه را که در عرصه های تدریس، حقوق، سیاست و... کشور از دانش آموختگانش بهره برداری شده و می شود، دارای آثار موثر دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی را از دستاوردهای ارزشمند آیت الله واعظ طبسی برشمرد و با اشاره به خدمات آن مرحوم ، گفت: وقتی انسان جزئیات کارها و صدقات جاریه این نیروی ارزشمند اسلام و روحانیت را برر سی می کند، متوجه می شود که برای آن مجموعه و نظام اسلامی چه زحمت هایی کشیده است.

برپایه این گزارش، در این مراسم ۶۰ تن از دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha