شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه / امام جمعه مشهد گفت: نکته اساسی در پیروزی و تدوام انقلاب ما این است که جبهه دشمن قبلا در مرزهای ما بود، اما امروز در نزدیکی دریای مدیترانه با دشمن می جنگیم، لذا این جنگ، جنگ سوری و عراقی نیست، بلکه متعلق به همه ما است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس عصر امروز در گردهمایی فرماندهان و اعضای یگان ویژه فاتحین که در محل لانه جاسوسی آمریکا در تهران برگزار شد، با اشاره به فداکاری های مدافعان حرم اظهار داشت: مسیر و جاده ما دائر بین دو هدف و خط است، یکی خط انظلام و انتظار. ما قدرت خروج از این دو خط را نداریم، شرایط امروز در توسعه ارتباطات جهانی و تحول همه جانبه این عالم و شکسته شدن مرزهای فرهنگی، نیاز به وجود یک مدیریت واحد در جهان است و لذا جریان های استکباری با همه توان برای به دست آوردن این مدیریت فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: آنها پنداشته اند تنها راه به دست آوردن مدیریت جهانی در توسعه استکبار با ابزار زور و پول است و لذا تا در توان دارند در مقام سرکوبی همه بیداری ها و حرکت ها و اندیشه های فرهنگی بشر در این نسل و در اقشار مختلف تلاش می نمایند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نسل حاضر یا باید خط انظلام را بپذیرد و یا باید با ستم گری مبارزه کند و در انتظار مدیریت اسمانی برای جهان باشد، بنابراین انتخاب یکی از این دو خط مبتنی بر باوری است که در عمق اندیشه های ما وجود دارد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز در کشور ما با نظرات سیاستمدارانی مواجه هستیم که نظرشان کپی مواضع انظلام است، استکبار جهانی امروز مدعی این است که یا باید تسلیم او باشید و یا اگر نیستید بر خطر مقابل با استکبار قرار دارید.

وی افزود: این امر یعنی اگر بخواهیم در سیاست خارجی مان با همه دنیا رابطه آرام و نرم داشته باشیم، همان تفسیری است که استکبار از کلمه همه جهان دارد، یعنی قدرت استکباری که باید در جهان حاکم باشد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: برخی معتقد هستند، مسئله برخورد و تنش با عوامل استکبار در کشوهای همجوار ما به جامعه ما ارتباطی ندارد و باید دور مملکت خط کشیده و با همه معامله و تعامل کنیم، این امر همان معادلات استکباری و انظلام است، چرا که با این تفکر باید اول از همه از مبانی ِ مسلم خود که بر مبنای تفکر دینی ما است دست بکشیم و اسلام را به دشمن تحویل دهیم.

وی افزود: ابزار اجرایی برای عزت مومنین همانگونه که در قرآن کریم آمده است، این است که حرکت مومنین و دلاوری و مقاومت و ایستادگی انها مبنای عزت تعریف می شود.

آیت الله علم الهدی با بیان این که وجود امام زمان(عج) یک نقطه آرمانی برای امروز ما مطرح است، گفت: دشمن ما نیز نگاه منتظرانه به آمدن امام عصر(عج) دارد، اما نگاه او با رویکرد رقیبی پندارانه است چرا که اندیشمندان استکباری معتقدند، توسعه مرزهای فرهنگی که با گذشتن از مرزهای جغرافیایی که به وجود آمده، مستلزم به کار گیری پول و زور است چون، تنها فرهنگی که می تواند بر جهان مسلط شود همان ایدئولوژی اسلامی است.

امام جمعه مشهد گفت: نکته اساسی در پیروزی و تدوام انقلاب ما این است که جبهه دشمن قبلا در مرزهای ما بود، اما امروز در نزدیکی دریای مدیترانه با دشمن می جنگیم، لذا این جنگ، جنگ سوری و عراقی نیست، بلکه متعلق به همه ما است.

آیت الله علم الهدی در پایان با بیان این که سپاه حضرت ولی عصر(عج) قبل از ظهور تشکیل می شود، تا مسیر را برای فرج حضرت آماده کند، اظهار داشت: جریان مدافعان حرم، ثابت کرد نیروی 8 سال دفاع مقدس در نسلی که آن دوران را ندیده اند هم چنان زنده، پایدار و جاری است و اشعه سرخ گام شهادت امروز همان اشعه نورانی است که در دوران دفع مقدس بر چهره رزمندگان مان می دیدیم، این مسئله به برخی سیاستمداران می فهماند، تعامل با استکبار همان خط انظلام است.

313/34

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha