یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: صاحبان قدرت فکر می کنند با پول یا قدرت نظامی می توانند به اهداف خود برسند، در حالی که وقتی دل مردم حضور داشته باشد، هر دو گزینه کارساز نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله علم الهدی در مراسم شهادت امام دهم در مجتمع خیریه انصار الهادی(ع) مشهد، به تحلیل موقعیت سیاسی و شناخت مظلومیت این امام همام پرداخت و گفت: به طور معمول در مورد مظلومیت امامان معصوم(ع) به شهادت شان اشاره و برنامه ای عاطفی اجرا می کنیم، در حالی که باید ابتدا این امر با فلسفه مظلومیت و تحلیل سیاسی تبیین و سپس با ذکر مصیبت و تهییج عواطف، عشق و ارادت به اهل بیت(ع) ابراز شود.

وی با بیان اینکه امامان معصوم(ع) در جریان دو نوع ظلم از سوی بنی امیه و بنی عباس قرار داشته اند، توضیح داد: هر چند این دو نسبت به اهل بیت(ع) ظالم می باشند، اما دو جریان سیاسی متفاوت با نوع ستمگری و ظلم متفاوت بودند.

آیت الله علم الهدی، بنی امیه را جریان سیاسی بیرون از نسبت با اهل بیت(ع) خواند و ابراز داشت: آنان از همان ابتدا با رسول الله(ص) مواجهه داشتند و به صورت شبکه ای زیرزمینی به رویارویی و دشمنی پرداخته و در اولین فرصت آن را بروز کردند، این دشمنی به جایی رسید که یزید به صورت علنی و با صراحت بیان کرده وحی نازل نشده و اسلامی وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بنی امیه از هیچ خیانتی نسبت به خاندان رسول الله(ص) رو نگرداندند، یادآور شد: در کنار این جریان سیاسی، بنی عباس قرار دارد که درونی و هم نسبت با پیامبر(ص) شمرده می شوند و به عنوان خونخواهی مظلومان اهل بیت(ع) پیکار کرده، ولی در مقابل این خاندان پاک قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بنی عباس جریانی بود که در جنایت و ظلم بدتر از بنی امیه شد، زیرا گروه اول تنها یک ظلم داشتند و آنهم براندازی و شهادت اهل بیت(ع) بود، در حالی که گروه دوم ابتدا با استفاده از شخصیت و نفوذ معنوی این خاندان در صدد تثبیت و استحکام حکومت شان بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در توضیح سه محور ظالمانه بنی عباس نسبت به اهل بیت(ع)، با اشاره به نفوذ معنوی و جاذبه داشتن این خاندان پاک حتی در دل دشمنان خود، ادامه داد: بنی عباس علاوه بر بهره بردن از شخصیت اهل بیت(ع)، قصد داشتند تا از این نفوذ برای خط خودشان استفاده کنند و با توجه به اینکه این امر محقق نمی شد، در صدد از بین بردن صلابت آنان بودند و هنگامی که به نتیجه نمی رسیدند و نفوذ معنوی اهل بیت(ع) را سد راه خود می دانستند و در نتیجه آنها را به شهادت می رساندند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز در جامعه جهانی کسانی که قدرت دارند، همه چیز را در قدرت نظامی می دانند، گفت: به طور مثال وقتی آمریکا از مسیر سیاسی به نتیجه نمی رسد، به گزینه های روی میز یا همان نیروی نظامی اشاره می کند.

وی افزود: کسانی نیز که از قدرت مالی برخوردار هستند، تصور می کنند پول می تواند مسلط شود، در حالی که  وقتی دل مردم حضور داشته باشد، هر دو گزینه کارساز نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح این مطلب که برخی نیز گمان می کنند که با یک جریان سیاسی می توانند رقیب ارزشی خود را کنار بزنند، گفت: این در حالی است که مقلب القلوب خداست و اگر عده ای با اخلاص به میدان بیایند، هیچ عملیات روانی و حرکت سیاسی نتیجه بخش نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha