شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
محسن جلالی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه اصفهان گفت:‌ بيش از ۱۰۰ محقق و پژوهشگر در حوزه اصفهان با تشكيل كارگروه هاي تحقيقي و پژوهشي،‌ فعاليت هاي عمده اي را در اين زمينه انجام مي دهند .

حجت الاسلام والمسلمين محسن جلالي، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اصفهان،‌ با اشاره به جايگاه بسيار مهم پژوهش در حوزه اظهار داشت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند علم و تحقيق كليد اصلي حل مشكلات كشور است؛‌ ما نيز بايد به اين امر توجه ويژه اي داشته باشيم و فعاليت هاي گسترده اي جهت گسترش پژوهش در حوزه هاي علميه انجام دهيم.

وي خاطر نشان كرد: پژوهش عامل توليد،‌توسعه و تبيين علم و دانش و معارف قرآن است همانگونه كه علماي بزرگ در طول ساليان دراز در حوزه هاي علميه آثار گرانقدري را به يادگار گذاشتند،‌ما نيز بايد تلاش نماييم كه فرهنگ پژوهش و تحقيق را در بين طلاب و اساتيد نشر دهيم و به عنوان يك بحث جدي به آن بپردازيم.

حجت الاسلام والمسلمين جلالي، با بيان اين كه درس پژوهش در متن دروس بعضي از پايه هاي تحصيلي حوزه علميه اصفهان قرار دارد، عنوان داشت: در پايه هاي 6،3 و 8 درس پژوهش به عنوان درس تحصيلي محسوب مي شود و در نظر داريم در سال هاي آينده همانند حوزه علميه قم،‌ اين درس را در پايه دوم نيز قرار دهيم.

وی ادامه داد: امروز نباید طلاب  به درس پژوهش به ديد يك درس جنبي و بي ارزش نگاه کرده و مطالعه اين درس را صرفا براي نمره آوردن مدنظر قرار دهند بلكه با ديدگاه چالشي به اين موضوع وارد امر پژوهش شوند و به تحقيق و تبيين در مسائل علمي بپردازند در اين صورت مي توانند طلبه ي ماهري در جامعه باشند كه از لحاظ علمي در سطح بالايي قرار دارد.

این استاد حوزه، با بيان اين كه حوزه علميه اصفهان يكي از حوزه هاي برتر كشور مي باشد اظهار داشت:‌ در حوزه علميه اصفهان بيش از 100 محقق و پژوهشگر داريم كه با تشكيل كارگروه هاي تحقيقي و پژوهشي،‌ فعاليت هاي عمده اي را در اين زمينه انجام مي دهند و به بررسي و بحث در حيطه مباحث علمي مي پردازند كه بسيار ارزشمند مي باشد.

وی  در خصوص حمايت هاي صورت گرفته از پژوهشگران حوزوي گفت:‌ به لطف خدا توانسته ايم انواع ابزار هاي تحقيقي را جهت استفاده پژوهشگران فراهم و با ارگان هاي تحقيقي و كتابخانه ها هماهنگي هاي لازم جهت بهره مندي طلاب  را انجام دهیم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه اصفهان افزود: از ديگر حمايت هاي حوزه علميه اصفهان از پژوهشگران،‌ تامين بخشي از هزينه هاي مالي آنان مي باشد همچنين چاپ آثار و نشر آن در مراكز فرهنگي علمي استان و ارائه موضوع به محققين عزيز عمده حمايت هاي ما از طلاب محقق است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالي با بيان اين كه در مدرسه درب كوشك پژوهشكده اي را جهت سهولت در امر تحقيق براي طلاب فراهم نموده ايم اظهار داشت: اين پژوهشكده سال گذشته با دستور آيت الله طباطبايي نژاد تاسيس شد كه در دو بخش پژوهش و ارتباط با جامعه و هچنين پژوهش در حيطه حوزه علميه به فعاليت مي پردازد.

313/38

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha