شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ طلاب شاعر باید به این باور برسند که حوزه علمیه نگاه بسیار پر مفهمومی به ادبیات و شعر دارد، لذا باید با جدیت بیشتری در این زمینه تلاش کنند و بدانند که از حمایت های مادی و معنوی نیز برخوردار خواهند شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، عصر امروز درآیین اختتامیه  کنگره شعر عاشورایی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به جایگاه شعر، اظهار داشت: شعر از ویژگی های بسیار شاخصی برخوردار است که اگر به آن بها داده شود، می توان حماسه های بزرگ تاریخی نظیر عاشورا را به بهترین شکل بیان نمود، چرا که تاثیر گذاری آن در میان قشر عام جامعه بسیار بالا می باشد.

 وی افزود: هدف از برگزاری کنگره شعر عاشورایی نیز جهت دادن طلاب به سمت شعر و هنر و ادب می باشد تا طلاب بدانند که علاوه بر سخنوری در میان مردم که تاثیر بسزایی خواهد داشت، در امر تبلیغ دین، می توان از ابزار شعر نیز بهره جست، مقام معظم رهبری نیز فرمودند شعر یکی از وسیله های مهم در تبلیغ دین می باشد.

 معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد:  طلاب شاعر باید به این باور برسند که حوزه علمیه نگاه بسیار پر مفهمومی به ادبیات و شعر دارد، فلذا باید با جدیت بیشتری در این زمینه تلاش کنند و بدانند که از حمایت های مادی و معنوی نیز برخوردار خواهند شد.

در ادامه این کنگره، حجت الاسلام زکریا اخلاقی، از شاعران حوزوی نیز در سخنانی گفت:  حوزه علمیه اصفهان با پیشینه درخشان خود در کنار حکیمان و عرفا، شاعران برجسته ای نیز پرورانده است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره هایی در حوزه علمیه در امر تربیت نیروی متخصص بسیار حائز اهمیت است، افزود: امیدواریم شاهد روزی باشیم که شاعران بسیار نمونه و فاخری از حوزه علمیه اصفهان در بین شعرای مطرح دنیا حضور داشته باشند.

حجت الاسلام زکریا ادامه داد: زبان شعر، زبان فاخری است که هیچ گاه نباید از آن غافل شد، کما اینکه غربی ها از چند دهه پیش متوجه این امر گشته اند، چرا که زبان ادبیات، مخاطب بسیار فراوانی در جوامع بین المللی دارد و این امر می تواند زمینه خوبی برای تبلیغ دین توسط روحانیت و طلاب باشد.

این شاعر حوزوی در پایان خاطر نشان کرد: اگر نگاه عمیقی به فلسفه شعر داشته باشیم، در می یابیم که برای تبلیغ و انتقال مفاهیم دینی باید از این ابزار بهره ببریم

313/38

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha