جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسن جلالی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه اصفهان با اشاره به شرکت بیش از ۵هزار طلبه حوزه های علمیه اصفهان در امتحانات پایان ترم، از تصحیح بالغ بر ۳۳هزار برگه امتحانی به صورت متمرکز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در  اصفهان، با تشریح  برنامه های  امتحانات پایان نیم سال اول حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: فصل امتحانات نیم سال اول سال تحصیلی 95-94 حوزه های علمیه استان اصفهان از 14 دی ماه با عنوان دروس پژوهشی آغاز شده است و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در هر نوبت امتحانی نیم سال حدود 70 عنوان درس امتحان از طلاب حوزه های علمیه اصفهان گرفته می شود، گفت: در این فصل از امتحانات، طلاب بیش از 14 مدرسه علمیه سطح شهر اصفهان به صورت متمرکز در یک حوزه امتحانی در جوار فضای روحانی و ملکوتی گلستان شهدا، امتحان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی افزود: طلاب دیگر مدارس علمیه استان اصفهان، براساس تقسیم بندی صورت گرفته در 20 حوزه مجزای دیگر به صورت منطقه ای امتحان می هند که در مجموع در 21 حوزه امتحانی، دروس نیم سال اول سال تحصیلی حوزه های علمیه استان امتحان گرفته می شود.

وی با اشاره اینکه در طول فصل امتحانات نیم سال اول ، قریب به 5هزار طلبه حوزه های علمیه استان در سطوح مختلف امتحان خواهند داد، تصریح کرد: امسال برای سال دوم، 33هزار برگه امتحانی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه اصفهان به  صورت متمرکز تصحیح و نتیجه آنها به اطلاع طلاب می رسد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه اصفهان توضیح داد: در هر روز از فصل  امتحانات، سه نوبت امتحان برای طلاب برگزار می شود، همچنین به منظور هرچه بهتر برگزاری امتحان و کمک به طلاب، بالغ بر 120 استاد حوزه علمیه اصفهان در روند برگزاری امتحان معاونت آموزش را در طرح سوال، راهنمایی و هدایت طلاب، تصحیح برگه ها و رسیدگی به اعتراضات کمک و یاری می کنند.

وی در تشریح چگونگی تصحیح متمرکز برگه های امتحانی طلاب گفت: در هر نوبت از برگزاری امتحانات، اوراق به دست اساتید تصحیح کننده رسیده و آنها موظف هستند به صورت گروهی برگه ها تصحیح و در نهایت ظرف مدت 2روز نتایج هر درس را اعلام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی اضافه کرد: بین دو ترم سال تحصیلی 94-95 حوزه های علمیه اصفهان به دلیل کثرت تعطیلی ها، فرجه تعطیلی وجود ندارد و کلاس های درس طلاب برای نیم سال دوم از سوم بهمن ماه آغاز می شود

وی در بیان توصیه هایی به طلاب برای فصل امتحانات، اذعان کرد: با توجه به اینکه در حوزه های علمیه اصفهان، امتحان جبرانی به هیچ وجه وجود ندارد  و امکان امتحان دیگر تا سال آتی نیست  لذا جدیت و تلاش طلاب را برای حضور در سر جلسه امتحان ضروری است ونباید هیچ گونه غفلت صورت گیرد که در روند تحصیل خللی به وجود آید.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه اصفهان در پایان گفت: معتقدیم که فرصت امتحانات برای طلاب، یک فرصتی برای تکرار و مرور دروس است و اصل مطلب  و دروس باید در طول سال تحصیلی و با حضور پای درس اساتید فراگرفته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha