دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجلس خبرگان

حوزه/ افرادی باید به عضویت خبرگان درآیند که شأنیت و شایستگی لازم را داشته و پشتوانه ولی فقیه باشند، لذا گروه ها و جریانات سیاسی، در انتخابات، منفعت حزبی و جناحی و سهم خواهی را کنار گذاشته و به منافع مردم و نظام بیاندیشند.

 حجت الاسلام حسین ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، پیرامون نقش روحانیت در خنثی سازی توطئه های دشمنان و انتخابات پیش رو، اظهار کرد: رهبر انقلاب به عنوان دیده بان اصلی انقلاب اسلامی، همواره خطرهایی که در آینده ممکن است متوجه کشورشود را  گوشزد می کنند.

وی با بیان اینکه  در کنار هشدار های رهبری باید مردم در تمام لحظات هوشیار و آگاه بوده و متوجه باشند که دشمن و ایادی داخلی ساکت و مغفول نیستند، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب در تمام لحظات در حال توطئه چینی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند و با توجه به فضای انتخابات پیش رو، دشمن ممکن است دوباره به صحنه بیایند و فعالیت هایی را علیه نظام همچون فتنه88 انجام دهد، لذا مردم باید آگاهی های لازم را کسب کنند تا دوباره شاهد فتنه انگیزی دشمنان نباشیم.

استاد حوزه  و دانشگاه تصریح کرد: برای یافتن نقش روحانیت در آگاه سازی مردم و خنثی سازی توطئه های دشمن باید به گذشته این قشر در زمان انقلاب و قبل از آن نگاه بیندازیم، انقلاب توسط مردم به پیروزی رسید، ولی در رأس رهبری آن، امام (ره) با همراهی علما و روحانیون قرار داشتند، بنابراین حفظ و استمرار انقلاب نیز وابسته به همین قشر است.

وی با اشاره به این که روحانیت و مردم همیشه ارتباط تنگاتنگی با هم داشته اند، ابراز داشت: حضور روحانیت در مساجد و مجالس گوناگون از بهترین فرصت های آگاهی بخشی و ارتقا سطح معرفتی مردم است.

امام جمعه خوراسگان در ادامه به جایگاه خبرگان اشاره کرد و گفت:  مجلس خبرگان توانست پس از رحلت امام(ره)، چشم طمع دشمنان که به فروپاشی نظام دوخته بودند را با انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای، کور کند.

حجت الاسلام ربانی، انتخابات خبرگان را بسیار حساس خواند و یادآور شد: افرادی باید به عضویت خبرگان درآیند که شأنیت و شایستگی لازم را داشته و پشتوانه ولی فقیه باشند.

وی خاطرنشان کرد: گروه ها و جریانات سیاسی، در انتخابات، منفعت حزبی و جناحی و سهم خواهی را کنار گذاشته و به منافع مردم و نظام بیاندیشند.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha