جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا صالحیان

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان با اشاره به جایگاه مهم نماز جمعه گفت: رسالت ائمه جمعه، حفظ منافع ملی کشور و عمل به آنها است.

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب و محور سخنان ایشان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار گفتند: نهاد ائمه جمعه در هر شهری قلب تپنده آن و برای مجموعه نظام یک قرارگاه فرهنگی است.

وی ادامه داد: منظور از لفظ قرارگاه عنوان شده برای ائمه جمعه این است که آنها در حال جنگ فرهنگی با دشمن هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تصریح کرد: هر جنگی به یک قرارگاه نیاز دارد و نهاد نماز جمعه در هر شهری قرارگاه فرهنگی است که فرماندهی آن را امام جمعه به عهده دارد.

وی افزود: همانطور که در جنگ فیزیکی قرارگاه دشمن و همه حرکات آن رصد می شود در قرارگاه فرهنگی نیز دشمن و حرکات او شناسایی شده و با مطابق با آن اقدامات مناسبی انجام می گیرد.

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به اینکه در دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب مسئله انتخابات نیز از طرف ایشان مطرح شد، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار انتخابات را مسأله ای بسیار مهم و نعمتی حقیقتاً بزرگ برشمردند و با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه اعلام کردند، مفهوم عمیق حق الناس، در زمینه های اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، لیست های انتخاباتی، صیانت از آرای مردم و پذیرش نتایج انتخابات، ابعاد مکمل و پرمعنایی دارد و مردم با توجه به طمع ورزی امریکایی ها به این انتخابات، موضوع نفوذ را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب در تشریح ابعاد مختلف حق الناس به حق داوطلب پرداخته و گفتند از جمله عرصه های رعایت حق مردم در انتخابات این است که اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم و برعکس اگر کسی چه در انتخابات خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی، صلاحیت قانونی نداشت با اغماض و بی دقتی او را وارد عرصه نکنیم که بی توجهی به این دو نکته، ضد حق الناس است.

وی در ادامه به نقش ائمه جمعه در خصوص انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه ائمه جمعه از اول تاسیس نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون تبیین اندیشه های رهبری است.

حجت الاسلام صالحیان با تاکیدبراینکه ائمه جمعه باید منافع ملی را در نظر گرفته و به آنها عمل کنند، ادامه داد: اگر مردم به پای صندوق های رای هدایت می شوند و اگر به کاندیداها گفته می شود باید تابع و تسلیم قانون باشند تنها به دلیل بحث منافع ملی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر 83 ائمه جمعه در 83 شهر استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: استان اصفهان از لحاظ تعداد ائمه جمعه رتبه نخست را در سطح کشور را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha