یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام فرجام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان، گفت: ورود حوزه و روحانیت به مسائل سیاسی، حزبی و جناحی به جایگاه حوزه ضربه می زند و حوزويان باید در معرفي و شناسایي كانديداي اصلح به مردم مشورت دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين فرجام، امروز در اجلاس مديران مدارس علميه خواهران خراسان، با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، جایگاه خبرگان را بالا و سرنوشت ساز دانست و اظهارداشت: نمی‌توان به راحتی از این انتخابات گذشت و نسبت به آن بی تفاوت بود، بلکه می بایست برای برگزاری باشکوه آن تلاش کرد.

وی تصریح کرد: كساني كه به عنوان نماینده مجلس خبرگان انتخاب مي شوند از علما و بزرگاني هستند كه داراي ويژگي هاي اخلاقي و تقوا بوده و در مسير ولايت فقيه قرار دارند، به همين علت بسياري از مشكلاتي كه در ساير انتخابات وجود دارد، در این مورد نيست.

مدير حوزه علميه خراسان در مورد انتخابات مجلس شوراي اسلامي نیز به تاثیر گرایش های سیاسی، قومیت، زبان و... اشاره و خاطر نشان کرد: ورود حوزه و روحانیت به مسائل سیاسی حزبی و جناحی به جایگاه حوزه ضربه می زند، حوزويان مي توانند در معرفي و شناسایي كانديداي اصلح به مردم مشورت دهند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با اشاره به حساسیت منطقه و تاکید مقام معظم رهبري بر مشاركت حداكثري مردم در انتخابات، ابراز داشت: در حال حاضر ایران، تنها کشور امن منطقه بوده که اين امنيت مرهون رهبري هوشمندانه و درایت مقام معظم رهبری است، لذا حوزویان باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

وي حضور تکفیری‌ها و کشتار مسلمانان توسط آنها در برخی کشورها مانند عراق، سوریه و یمن را از جمله گرفتاری های جهان اسلام خواند و بر ضرورت وحدت و انسجام امت اسلامی تاکید کرد.

برپایه این گزارش، اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران استان های خراسان، امروز پنجشنبه در اردوگاه فرهنگی- تربیتی مازندران در مشهد به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha