شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیاست های اقتصاد مقاومتی، بهترین راه مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان است، افزود: حوزه و روحانیت به عنوان پیشگامان تبلیغ در نظام اسلامی رسالت سنگینی در تبیین این سیاست های مهم، در جامعه به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب و روحانیان مرکز استان با بيان اين که نقش روحانيت در حرکت‌هاي مردمي عليه استبداد و استعمار همواره پر رنگ و ريشه دار بوده است، تصريح کرد: حضور روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال جنگ تحميلي نمونه‌هايي از نقش آفريني روحانيت در عرصه‌هاي انقلاب اسلامي است.

وی روحانيت را بزرگترين و مؤثرترين شبکه تبليغي معرفي کرد و گفت: انتقال مفاهيم آموزه‌هاي تعالي بخش ديني و فرهنگ غني اسلام رسالت اصلي روحانيت در تاريخ اسلام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان اسلام براي ايجاد شبهات ديني و نيز ترويج شبکه‌هاي انحرافي در جامعه اسلامي اشاره کرد و افزود: شناسايي و مقابله با اين گروه‌هاي منحرف ديني يکي از رسالت‌هاي روحانيت است که تا به امروز به خوبي در اين مسير حضور داشته اند.

وی با بيان اين که نقش روحانيت در حرکت‌هاي مردمي عليه استبداد و استعمار همواره پررنگ و ريشه‌دار بوده است، تصريح کرد: حضور روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال جنگ تحميلي نمونه‌هايي از نقش آفريني روحانيت در عرصه هاي انقلاب اسلامي است.

این محقق حوزوی با اشاره به اين‌که روحانيت اصيل همواره با آگاهي و بصيرت مانع از تحقق برخي توطئه هاي دشمنان اسلام شده است، بيان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از انديشه هاي روحانيت آگاه و اصيل همواره هراسان است و تلاش مي کند، مانع از ترويج آن در جامعه اسلامي به ويژه در ميان نسل جوان شود.

وی ادامه داد: وظيفه روحانيت در برابر اصل نظام اسلامي مشخص است و همان گونه که روحانيت در بوجود آوردن انقلاب پيشگام بوده است در حفظ آن نيز بايد تلاش کند.

این پژوهشگر دینی با بيان اين‌که روحانيت همواره استقلال خود را حفظ خواهد کرد، افزود: یکی از ویژگی ها و شاخصه های اصلی حوزه و روحانیت در طول تاریخ استقلال آنها بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و سازنده روحانیت در تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید اشاره کرد و گفت: روحانیت و طلاب باید مبانی مهم اقتصاد مقاومتی را برای عموم جامعه به خوبی تبیین و تشریح کنند.

وی با بیان این که سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان است، افزود: حوزه و روحانیت به عنوان پیشگامان تبلیغ در نظام اسلامی رسالت سنگینی در تبیین این سیاست های مهم در جامعه بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha