پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کربلا - امام حسین(ع)

حوزه/استاد حوزه مازندران گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری باید ادامه دهنده مسیر نورانی و متعالی امام حسین علیه السلام باشد.

حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: آنچه كه امام حسين(ع) را هر روز در دل مردم و بشر بيشتر و ريشه دار تر مي كند نورانيت ذاتي امام ایشان است بطوري كه هر روز بر طرفداران امام حسين (ع)، علي رقم ضديت و دشمني در مقابل امامت، افزوده مي شود.

وی با اشاره به حديث «ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه» كه از پيامبرگرامی اسلام (ص) نقل شده است، افزود: امام حسين(ع) اميد به خدا را در دل ما شیعیان روشن كرد و امروز رمز عزت و اقتدار شیعه پیروی از آرمان های آن امام همام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که كسي كه مي خواهد به سمت نور و يا كشتي نجات حركت كند بايد امام حسين(ع) را خوب بشناسد و به سوي او حركت كند، ادامه داد: سومین امام شیعیان در مكتب پيامبر(ص)، اميرالمؤمنين(ع) و حضرت‌ زهرا (س) پرورش يافت و تمام صفات برجسته ايشان را فرا گرفت.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسين(ع) وارث علم، حلم، عصمت، شجاعت، كرامت و ولايت پيامبر اكرم(ص) است، خاطرنشان کرد: در حقيقت امام حسين(ع) بخشي از وجود نبي اكرم(ص) است و تمام صفات و سجاياي ايشان را در خود متجلي و ظاهر ساخته‌ است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که امام حسين(ع) با قيام عليه ظالمان و احياي ارزش‌هاي الهي، دين اسلام را در جهان گسترش داد و به سنت پيامبر(ص) تداوم بخشيد، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری باید ادامه دهنده مسیر نورانی و متعالی آن امام همام باشد.

وی با اشاره به این که دین حق به برکت قیام امام حسین(ع) و شهادت ایشان و یاران وفادارش در جهان آشکار شد، گفت: مکتب امام حسين(ع) سازنده و انسان ساز است و هر کسی در آن مسیر قرار گیرد به حتم در دنیا و آخرت به اوج تعالی و سعادت دست خواهد یافت.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که تا نام و یاد سيد الشهداء(ع) برای همیشه تاریخ زنده وبر سر زبان ها است، گفت: تا عشق حسين(ع) در دل ها مي تپد و آتش محبت و ولايت او در قلوب انسان ها شعله ور است و فرياد«يا حسين» بر بلنداي آسمان ها و زمين طنين انداز است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود پاسداران را ادامه دهنده حقیقی راه امام حسین(ع) معرفی کرد و افزود: نهضت عظیم انقلاب اسلامی که بر پایه آرمان های عاشورایی شکل گرفت با حفاظت و حراست از فرزندان همان مکتب جهانی امروز در دنیا عزت و اقتدار دارد.

وی با بیان این که پاسداران انقلاب همواره در مسیر ولایت و آرمان های انقلاب بوده و هستند، گفت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثار و ازخودگذشتگی پاسداران انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha