چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، بررسی و واکاوی سیره حکومتی و اقتصادی امام علی(ع) را بهترین شیوه تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در شورای برنامه ریزی هشتمین همایش ملی سیره علوی، در خرم آباد، گفت: امروز باید با واکاوی و بررسی ابعاد مختلف حکومتی و اقتصادی سیره امام علی(ع) راهکا های تحقق ابعاد شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را سرعت بخشیم و برای عمل به این مهم باید سیره آن امام همام را در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود بکار گیریم.

وی با بیان این که ابعاد حکومتی و اقتصادی سیره امام علی(ع) نجات بخش بشر است، افزود: مسئولان و مردم این احکام را در فعالیت های حکومتی و زندگی خود سرلوحه قرار دهند، چرا که بهترین الگو برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ،رعایت سیره ایشان در ابعاد حکومتی و اقتصادی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه خروجی این همایش ها باید بصورت ایده های کاربردی در تمامی برنامه ریزی های ملی نمود یابد، تصریح کرد: فعالان علم و فرهنگ و همچنین دانشگاهیان باید با خلاقیت و نوآوری و ارائه طرح های امید بخش با موضوع اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق ابعاد شعار سال همت خود را بکار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی و توجه به بهبود و تغییر وضعیت معیشتی مردم مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری است، افزود: با گفتمان سازی و اقدام و عمل و برنامه ریزی منسجم در این حوزه باید نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی در تمام حوزه ها فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ملی سیره علوی با محوریت ابعاد اقتصاد مقاومتی در سیره حکومتی و اقتصادی امام علی(ع) کار بسیار ارزشمندی است، یادآور شد: در این خصوص دانشگاهیان باید ابتکارات لازم را به خرج دهند تا شاهد کیفی سازی و  خروجی مطلوب این همایشها در تحقق ابعاد شعار سال باشیم.

گفتنی است، هشتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سیره حکومتی و اقتصادی امام علی(ع) امسال با همت دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در خرم آباد برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha