جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه / عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت ابالفضل العباس(ع) بی شک بهترین اُسوه ادب و وفا و ایثار برای همه جوانمردان عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که مکتب و فرهنگ اسلامی دارای الگوها و شاخص های بسیار والایی در عرصه های گوناگون است، اظهار داشت: مکتب اهل بیت (ع) شاخص ها و الگوهای بزرگی همچون پیامبر اکرم(ص)، امام علی، حضرت صدیقه کبری (س) ، امام حسن (ع) و امام حسین(ع) را در درون خود دارد و این بزرگواران والاترین الگوهای بشریت در تمام طول تاریخ به شمار می روند.

وی افزود: از تبار همین افراد کسانی هستند که انصافاً هر کس زندگی و حالاتشان را می خواند و می شنود تصدیق می کند که اینان نیز بهترین شاخص ها و الگوها برای بشریت پس از حضرات معصومین (ع) هستند و بی گمان یکی از بهترین آن ها وجود نازنین قمر منیر بنی هاشم (ع) است این استاد حوزه همچنین بیان داشت: فرزند برومند امیرالمومنین (ع) و حضرت ام البنین(س) شخصیتی است که حقیقتاً پس از ائمه اطهار(ع) ما الگویی در ولایت مداری و ولایت پذیری همچون ایشان سراغ نداریم.

وی افزود: علمدار دشت کربلا چه در زمان حیات مولی الموحدین علی(ع) و چه زمانه حیات و امامت امام حسن (ع) و امام حسین(ع) در تبعیت از امام و ولی زمان خود هیچ تردیدی به خود راه نداد و بلکه بالاترین الگو و شاخص را در این باره از خود نشان داد تا آن جا که حتی امامان پس از ایشان نیز سخن در تصدیق و تمجید زایدالوصف ایشان گشوده اند.

عضو خبرگان رهبری همچنین تاکید کرد: ادب و وفاداری، ایثار و جوانمردی و به خصوص ولایت مداری حضرت ابوالفضل(ع) باید برای نسل جوان ما الگو باشد و به این سیره نورانی تاسی بجویند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha