پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اساتید حوزه‌های علمیه باید در جهت ارتقای سطح معنوی طلاب تلاش کنند؛ چرا که تربیت دینی در هر شرایطی بر آموزش علوم مقدم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در مراسم تجلیل از اساتید جامعه‌المصطفی اظهار کرد: خداوند متعال برای هیچ نعمتی بر انسان‌ها منت نگذاشته و به ما هم سفارش شده که در قبال کاری که برای دیگران انجام می‌دهیم، آن را با منت‌گذاشتن، باطل نکنیم .

وی اضافه کرد: خداوند برای هدایت انسان به سوی راه سعادت بر ما منت نهاده است، در قرآن تأکید می‌کند، مسلمانان نباید بر پیامبر(ص) برای تبعیت از ایشان منت گذارند، بلکه منت خداوند به واسطه هدایت آنان، بر ایشان ثابت است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر نعمت رهبری و راهنما و هدایت‌گری نباشد، سایر نعمت‌های الهی در مسیر صحیح هدایت نمی‌شود؛ رهبر باعث می‌شود نعمت‌های الهی در مسیر درست به‌کار برده شود.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با اشاره به اینکه مقام هدایت‌گری، جایگاه والایی است، بیان داشت: بر اساس تعابیر روایات اسلامی مَثَل علما در جامعه، همانند ستاره‌های راهنما است، بنابراین رسیدن به مقام هدایت‌گری این ارزش را دارد که فرد برای رسیدن به آن رنج‌ها را تحمل کند؛ طلبه شدن سختی‌های زیادی دارد؛ اما این افراد به این درک رسیده‌اند که قدم برداشتن برای رضای خداوند با هیچ‌یک از یافته‌های مادی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به روایت «مَن خَرَجَ لِیَطلُبَ بابَ مِنَ‌العِلم لِیَرُدَ بِه باطِلاً اِلی حَقّ وَ ضَالَّ اِلی هُدی کانَ عَمَلُه کَعبادَه اَربَعینَ عاماً» تأکید کرد: اگر این مطالب را باور کنیم و به دیگران بیاموزیم، با هجوم گسترده مردم مؤمن به سوی طلاب حوزه‌های علمیه برای فراگیری علوم دینی مواجه می‌شویم.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: اساتید حوزه‌های علمیه رسالت سنگین‌تری بر عهده دارند، این اساتید باید بیش از آنکه به تعلیم علوم دینی به طلاب توجه می‌کنند، اخلاق و تربیت اسلامی و دینی را به آن‌ها بیاموزند و روایات و آیات دینی در خصوص ارزش آموختن علوم دینی را نیز بیان و تفسیر کنند.

آیت الله طباطبائی‌نژاد با اشاره به نام‌گذاری ایام شهادت آیت‌الله مطهری تحت عنوان هفته معلم گفت: شهید مطهری با انگیزه‌ای وصف ناشدنی برای احیای معارف الهی تلاش می‌کرده است، تلاش‌های افرادی همانند استاد مطهری ناشی از تعالیمی بوده است که اساتید ایشان به او آموخته‌اند.

وی تصریح کرد: مطالعه آثاری همانند «منیه‌المرید» نشان می‌دهد اساتید در برابر شاگردان چه رسالت خطیری دارند، بیان این‌گونه روایات با این هدف بوده است که نظام تعلیم و تربیت اسلام بر اساس مبانی صحیح علمی و اعتقادی شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: اساتید حوزه‌های علمیه در کنار تمامی علومی که آموزش می‌دهند، باید معلم اخلاق باشند، پرورش روحی و تهذیب اخلاق، از علوم و دانش‌های متداول بسیار با ارزش‌تر است زیرا تا زمانی که علوم و دانش‌ها در اخلاق و رفتار افراد تأثیری نداشته باشد، سودی نخواهد داشت.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با بیان این مطلب که شبهات زیادی در بین جوانان ترویج می‌شود، اظهار کرد: لازم است افرادی با عزم جدی برای پاسخگویی به این‌گونه شبهات اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هدف از مبارزات ضد حکومت ستم‌شاهی را اجرای حدود و قوانین الهی در جامعه دانست و افزود: قانون اساسی ما بر اساس تدبیر امام خمینی(ره)، با استفاده از رأی و نظر علمای بزرگ زمان نگاشته شد که در آن، به صراحت وضع هرگونه قانونی برخلاف موازین شرع را ممنوع کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اصول و شرایطی که برای تعیین رهبری اعلام شده، در تمامی مکاتب فکری و عقلی بشری بی‌سابقه است، در حال حاضر فردی مؤمن، متعهد، مدیر، مدبر، عادل و عالم، بر شئون زندگی مردم نظارت می‌کند و در کنار ایشان هم حدود 80 نفر از علما و مجتهدان زمان، حضور دارند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما به برکت انقلاب اسلامی از سلطه کفار نجات پیدا کرده‌ایم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha