شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه / امام جمعه اصفهان گفت: احیای امر به معروف وظیفه طلاب است بدین صورت که عده ای با رفتن به حوزه های علمیه ، احکام، دستورات دین و سنت پیامبر و ائمه اطهار را فرا می گیرند و برای دیگران تبیین و تبلیغ کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در بازدید از جلسه برگزاری آزمون پایان ترم طلاب  حوزه علمیه اصفهان در سالن گلستان شهدا ، ضمن ابراز خرسندی از توفیق حاصل شده برای حضور در جمع طلاب و افرادی که  برای آموختن  و تلمذ و تعلم علوم اسلامی  و فرادادن به دیگران همت گماشته اند، اظهار کرد: احیای امر دین وظیفه اصلی طلاب است.

وی با اشاره به روایت معتبر الامامُ الرِّضا علیه السلام : «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،»[قال الرّاوی:] فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا، گفت:  بدون شک طلاب علوم دینی در حوزه های علمیه  مشمول دعای ثامن الحجج هستند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد:  احیای امر به معروف وظیفه طلاب است بدین صورت که عده ای با رفتن به حوزه های علمیه ، احکام، دستورات دین و سنت پیامبر و ائمه اطهار را فرا می گیرند و برای دیگران تبیین و تبلیغ کنند.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه امتحانات پایان ترم، ادامه داد: در امر احیای دین اسلام، دو امر لازم و ضروری است، نخست سخت کوشی در فراگیری آن  وسپس سست نشدن  در مسیر تحصیل هست.

امام جمعه اصفهان گفت: طلاب و رو حانیون پیامبران تبلیغی خداوند هستند؛ کار پیامبران تبلیغی فراگیری علوم دینی و احای امر دینی در بین امت ها بوده و امروز این مهم  توسط روحانیون و طلاب حوزه های علمیه صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: همه کارها و امور به ویزه فراگیری علوم اسلامی و دینی  و احیای امر دین باید مقرون با تقوا باشد، مقرون با تقوا  بودن امور موجب  می شود تا بصیرت، بینایی  و به تعبیر قرآ ن کر یم، فرقان از ناحیه خداوند اعطا شود.

آیت الله طباطبایی  نژاد تصریح کرد:  رعایت تقوا در همه امری چه عبادت و چه خدمت لازم است، از فرصت جوانی خود به بهترین نحو ممکن بهره ببرید و اکتفا به دروس حوزوی نکنید و در کنار دروس حوزوی از نهج البلاغه و قرآن غافل نشوید.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان افزود: طلاب باید در  طول تحصیل خود برای امور مختلفی  چون دعا خواندن، عبادت، تحصیل، مباحثه، تبلیغ  برنامه ریزی دقیق داشته باشند و عمر خود را تلف نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha