پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه / نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: مشکل کنونی ما در کشور معضل طلاق است و در اصفهان از هر ۵ ازدواج یک طلاق وجود دارد و متأسفانه دلیل آن این است که جوانان در مورد مسائل و مشکلات زندگی شناخت کافی ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، در دیدار دانش پژوهان مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره) اصفهان، اظهار داشت: اگر خانمی 50 سال پای منبر بنشیند نمی تواند به اندازه پنج سال تحصیل در حوزه مؤثر باشد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود: تأثیری که یک مادر خوب و مؤمن می تواند بر روی فرزند خود داشته باشد، پدر ندارد، به عنوان مثال اسماء بنت عمیس در ابتدا همسر جعفر بن ابیطالب بود و پس از شهادت جعفر، همسر خلیفه اوّل شد  .اسماء از همسر اولش، عبدالله بن جعفر را داشت که مقام والای او در تاریخ ثبت شده است؛ عبدالله بن جعفر همسر حضرت زینب سلام الله علیها بود، همچنین از همسر دومش محمد بن ابابکر را داشت که حضرت علی علیه السلام در زمان شهادتش فرمود مرگ محمد کمر مرا شکست

مدیر حوزه علمیه اصفهان پس از بیان نقش تربیتی زنان، به وظیفه زن در قبال شوهرش اشاره کرد و گفت: زن باید زندگی را به گونه ای مدیریت کند که علی رغم وجود مشکلات، بتواند جریان زندگی مشترک را حفظ کرده و از متلاشی شدن آن جلوگیری کند.

آیت الله طباطبائی نژاد خاطر نشان کرد: مشکل کنونی ما در کشور معضل طلاق است و در اصفهان از هر 5 ازدواج یک طلاق وجود دارد و متأسفانه دلیل آن این است که جوانان در مورد مسائل و مشکلات زندگی شناخت کافی ندارند.

در ابتدای این دیدار، مدیران مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره)، مدرسه علمیه زهرای مرضیه(سلام الله علیها) و اهل البیت(علیهم السلام) به بیان گزارش مختصری از فعالیت های حوزه علمیه خود پرداختند.

همچنین در این دیدار حجج اسلام و المسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، عبدالرسول احمدیان سرپرست مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره)، محمدعلی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان و علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان حضور داشتند. 313/38.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha