جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که درصد شهدای روحانی نسبت به جمعیتشان ۱ به ۶ است که این برگ زرینی بر لوح افتخارات روحانیت شیعه است، گفت: پیشتازی روحانیت در عرصه انقلاب و دفاع مقدس به گواه تاریخ ثابت شده است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب گذشته در نشست خبری تشریح  کنگره شهدای روحانی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: کنگره شهدای روحانی  اصفهان هر ساله برگزار می شود و امسال نیز این کنگره  به میزبانی  مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ  همزمان با 25 شوال مصادف با 9 مرداد، سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار می گردد.

وی با اشاره به 145 شهید  طلبه و روحانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و هر چه یاد شهدا  در میان جامعه ما بیشتر شود، انسانیت و حیات انسانی بیشتر خواهد بود.

امام جمعه اصفهان ضمن تاکید بر زنده بودن شهید براساس آیات قرآن کریم، بیان کرد:  ما انسان ها سه نوع  حیات داریم، حیات نباتی، حیات حیوانی و حیات انسانی؛ حیات نباتی یعنی آن حیاتی که باعث رشد  و نمومی شود، حیات حیوانی یعنی همان نیاز های آشامیدنی و خوردن و شهوات است.

وی ابراز کرد: در حیات نباتی  اختیار نداریم، ولی در حیات حیوانی کمی اختیار وجود دارد، قسم سوم  حیات انسانی است، از مجموعه آیات و روایات چنین استنباط می  شود  که اثر حیات انسانی حرکت به سوی  خداوند و حرکت دادن دیگران  به سوی خداوند است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: انسان زمانی از سرمایه  انسانی  خود بهره می برد که به سوی  خداوند  حرکت کند،شهید زمانی که از دنیا می رود، حیات نباتی و حیوانی آن تمام می شود ولی زنده بودن شهید بر طبق آیات قران دلیل بر  ادامه حیات انسانی ان دارد.

وی ادامه داد: اثر زنده بودن شهید، هدایت دیگران به سوی خداوند است، امروز شهیدان  کربلا بعد از 1400 سال  بسیار بیشتر از آدم های زنده حیوانی و دیگران راهدایت می کند، البته حیات  انسانی شهید با شهید  متفاوت و درجاتی دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: قصد ما از برگزاری کنگره شهدا این است که از حیات انسانی آنها بهره ببریم، خاصیت کنگره های شهدا  برای انسان هایی است که در آن شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: مسیر همه شهدا مسیر امام حسین(ع) است، یعنی برای حفظ و تثبیت اسلام،مبارزه با ظلم و ظالم است، اما کنگره هایی که برای شهدای روحانیت برگزار می شود، ویژگی بارز دیگری هم دارد و آن این که مردم متوجه می شوند، روحانیت  شیعه برخلاف روحانیت مسلک های دیگر، خود  مرد عمل هستند و در میدان عمل حاضر می شوند.

وی با بیان این که درصد شهدای روحانی نسبت به جمعیتشان 1 به 6 است که این  برگ زرینی بر لوح افتخارات روحانیت شیعه است، ابراز داشت: پیشتازی  روحانیت در عرصه  انقلاب و دفاع مقدس به گواه تاریخ ثابت شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha