پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: فلسفه تحصیل در حوزه های علمیه عمل به آموخته هاست، چراکه علم بدون عمل به هیچ کس سودی نرسانده و قرآن نیز عالم بی عمل را نهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه جامعة النور اصفهان در جمع اساتید و بانوان طلبه، گفت:  بانوان، کانون خانواده، جامعه و زندگی هستند، از این رو آموزش علوم دینی برایشان ضروری می باشد، لذا بنده در تاریخ مشاهده نکرده ام که مادری خوب، فرزند بد تربیت کرده باشد.

امام جمعه اصفهان در ادامه بیان کرد: لازمه تحصیل در حوزه های علمیه، عمل به آموخته ها است چراکه علم بدون عمل به هیچ کس سودی نرسانده است و قرآن نیز عالم بی عمل را نهی کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این علوم نباید موجب غرور و تکبر شود و کانون خانواده را سست کند تا جائی که زن به واسطه علم، خودش را از شوهر بالاتر ببیند و از وی تمکین نکند، در حالی که این امر خلاف آموزه های دینی می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تعداد 90 هزار فارغ التحصیل خواهران از حوزه های علمیه،گفت: این افراد می توانند در مراکز مختلف تدریس کنند و نیروهای بسیار زیادی را هدایت و تربیت کنند، اما اگر تنها خانه داری هم بکنند بسیار در خانواده و فامیل خود مفید خواهند بود و جامعه را به سوی تربیت صحیح اسلامی سوق می دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد پیرامون  ضرورت علم آموزی بیان کرد: طبق روایات گوناگون مردم به سه دسته عالم، متعلم و افراد حیران و سرگردان تقسیم شده اند، لذا انسان بدون علم پوچ و سرگردان است.

وی بااشاره به طرح ادیب که در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در راستای آشناسازی طلاب با مسائل مبتلا به و لازمه تبلیغ اجرا می شود، افزود: طرحی یک ماهه با عنوان طرح ادیب برای خواهران جدیدالورود در حوزه های علمیه در حال اجرا می باشد که به بیان احکام نماز و قرآن  و مباحث مربوطه به تبلیغ می پردازد و این یک طرح خوب و لازم است.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: تمرکز و توجه بر روی مباحث اخلاقی و اعتقادی لازمه کار حوزه های علمیه است، اعتقاد من بر این است که طلاب اعم از خواهران و برادران در هنگام ورود به مدارس علمیه، در یک سال ابتدایی بر روی مباحثی چون آموزش تخصصی قران و اعتقادات تمرکز داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha