جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه در مشهد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به ضرورت تبلیغ در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات، بر ضرورت واعظ پروری در حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان، صبح امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد، با بیان اینکه امیدوارم خداوند متعال به ما نیت خالص در آموزش و تعلیم عنایت کند، گفت: حوزه اصفهان تاریخچه یک هزار ساله داشته و از سابقه دیرینه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اصفهان زمانی دارای 151 مدرسه علمیه بوده که در زمان قاجار و پهلوی بخش عمده ای از این مدارس نابود شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 23 مدرسه را تعمیرات اساسی کرده ایم که افتتاح مدرسه علمیه و حضور پررنگ و اثر گذار طلاب شهرستان در دانشگاه ها می تواند تأثیرات خوب و موفقی را در راهنمایی و هدایت مردم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: چینش طلاب را طوری قرار دادیم تا اکثر طلاب مدارس ساکن همان مناطق باشند؛ خوشبختانه اصفهان امروز در خصوص جایگاه  تحصیل طلاب مجرد کم و کاستی ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: در اصفهان طلاب تا پایه دهم تحت نظارت و پوشش حوزه علمیه قرار دارند که باید همینگونه نیز باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که نباید از حمایت و پشتیبانی دانشجویان مستعد صرف نظر کرد، اظهار داشت: بدون شک باید برای افراد ممتاز و مستعدین جایگاه ویژه ای در نظر گرفت و آنان را برای فعالیت های متنوع حوزه های علمیه تربیت کرد.

*نیازمند آموزش متمرکز برای طلاب مستعد هستیم

وی با بیان این که ما در دنیای امروز نیازمند آموزش متمرکز بر طلاب مستعد در خصوص پاسخگویی به شبهات فضای مجازی هستیم، بیان کرد: رها کردن طلاب ممتاز کار پسندیده ای نیست و باید با نظارت قوی تر آنان را حمایت و نظارت عمیقی تری کرد تا درگیر مفاسد معمول نشوند و بتوانند با فراغت بالی در پی درس و تحصیل باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مقوله وعظ و سخنرانی روحانیون گفت: سخنرانی و منبر رفتن یک فن و حرفه است؛ حوزه های علمیه نیز باید منبری تربیت کرده و آداب اخلاقی را به طلاب آموزش دهند؛ در حقیقت فنون منبری و ارائه هر بحثی در جمع طلاب باید متناسب با آداب مربوطه باشد.

*معیارهای تحول در حوزه  تبیین شود

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که اگر حوزه های علمیه بنا را بر هدایت گری و تبلیغ نداشته باشند، دیگر علما مقام انبیا را پیدا نمی کنند، ابراز کرد: بی شک باید برای هدایتگری تابع مقدمات و موخرات باشیم و حوزه های علمیه در این خصوص باید واعظ پروری کنند.

وی با بیان این که معیارهای تحول در حوزه را باید تبیین کرد، یادآور شد: امروز عمده تمرکز حوزه ها بر تحول در کتب است؛ اما به نظرم باید در تمام رده های حوزه های علمیه این تحول در نظر داشت.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha