جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حوزه های علمیه استان ها باید مجتهد پرور باشند، گفت: امروز در حوزه های علمیه نیازمند اساتیدی هستیم که با جایگاه برجسته و ارزنده خود زمینه تعالی و پیشرفت طلاب را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید محمد غروی امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد، با تبریک سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با بیان اینکه بر اساس توصیه های امام رضا(ع) همه مردم باید در سخن راستگو بوده و امانت های الهی را حفظ و صیانت کنند، گفت: بشریت آنجایی که شایسته سخن گفتن نیست، باید سکوت کند و آنچه را که مؤثر و کاربردی برای خودشان و اجتماع نبوده، کنار بگذارد.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات این امام همام، مردم نباید صله رحم را ترک کنند؛ بلکه لازم است تا ارتباط قوی با یکدیگر داشته باشند؛ در حقیقت این کار موجب آن است که به ولایت نزدیک شده و این چنین نباشد که تلاش کنند تا موقعیت اجتماعی یکدیگر را مورد هدف قرار دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه باید تلاش کرد تا مدیران، متمرکز بر اداره حوزه های علمیه باشند، تصریح کرد: مدیران استانی حوزه نباید در چندین صحنه مشغول باشند و طبیعتا آن اشخاصی که متمرکز بر مدیریت حوزویشان نباشند، نمی تواند مؤثر و هدفمند عمل کنند.

آیت الله غروی با بیان این که مدیران حوزه نباید در هیچ زمان از شبانه روز دغدغه حوزه را از ذهنشان بیرون کنند، تاکید کرد: مدیریت در حوزه های علمیه امانت سنگین و نه مقام و جایگاه به حساب می آید و اگر به مدیریت حوزه به عنوان جایگاه و مقام بنگریم، نگاه شیطانی داشته ایم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم افرادی را رشد دهیم تا بعد ازخودمان این رسالت را برعهده بگیرند، خاطرنشان کرد:  مدیران حوزه های علمیه باید زمینه را برای تعالی دیگر طلاب فراهم کنند؛ تاکنون کارهای موفق و مؤثری در حوزه های علمیه صورت پذیرفته که طرح هجرت از جمله آنهاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که حوزه های علمیه استان ها باید مجتهد پرور باشند، اظهار کرد:  امروز در حوزه های علمیه نیازمند اساتیدی هستیم که با جایگاه برجسته و ارزنده خود زمینه تعالی و پیشرفت طلاب را فراهم کنند.

عضو شورای عالی حوزه با بیان این که باید از ظرفیت های موجود استفاده و از بزرگان علم و دین در همه حوزه های علمیه؛ به خصوص حوزه های استان ها دعوت به عمل بیاید، گفت: باید با دعوت از علمای حوزه های علمیه در راستای تعالی آنان کوشیده شود.

وی با بیان این که امروز برای حفظ جایگاه خاص حوزه ها به مدرسین ممتاز نیازمندیم، تاکید کرد: شرایط امروز بسیار تاثیرگذاری است و می طلبد اساتید قوی تری به استانها فرستاده شود.

این استاد حوزه با بیان این که زمان به سرعت در حال گذر بوده و اطمینان به بازگشت آن نیست، تصریح کرد: با گزارشات به دست آمده اطلاع از نقاط ضعف حوزه ها داریم و باید در  این خصوص راه کارهایی ارائه و برای انقلابی شدن آن سرمایه گذاری کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: بدون شک اگر طلاب نسبت به حکومت های طاغوت و جنایات آنان آگاه باشند، با دید وسیع رفتار می کنند و با تبیین این معیارها باید تلاش کرد تا حوزه های علمیه ما انقلابی بمانند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha