پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: انقلابی ماندن حوزه همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، در گرو طلابی مجهز و ممحض در درس، بحث و تبلیغ برای پاسخگویی به نیازهای روز دنیاست و این مهم به دست مدیران حوزه های علمیه محقق می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین، صبح امروز در اجلاسیه مدیران استانی حوزه و معاونان ستادی در مشهد مقدس، با بیان این که از مدیران حوزه انتظار هم اندیشی خوبی را با یکدیگر داریم، گفت: از مسئولان اجرایی حوزه که در متن کار بوده و نقاط ضعف و قوت را می دانند، می خواهیم با همفکری و هم اندیشی تحول در حوزه را سرعت بخشند.

وی با تأکید بر اینکه باید با رصد نقاط ضعف و قوت به دنبال ارائه راه کارهای کارآمد بود، ادامه داد: اجلاسیه فرصت طلایی است که تا مدیران با بهره گیری از تجارب یکدیگر طلابی را تربیت کنند که در آینده بتوانند ضمن تأمین امور دینی مردم، برای جهان تشیع کارآمد بوده و مراجع تقلید آینده از دل این طلاب تربیت شود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه اعتقاد مردم به روحانیت و دین حاصل زحمات علمای بااخلاص در بلاد مختلف است، گفت: هم اکنون نیز اگر بخواهیم روحانیت همچنان شاخص دین مداری مردم باشد، باید طلابی را تربیت کرد که با حضور در مناطق محروم، خلأ روحانیت مخلص گذشته را پر کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه طلاب در امر تبلیغ باید با عمل و گفتار خود، مردم را در دین داری زنده نگه دارند، خاطرنشان ساخت: روحانی باید تلاش کند تا مردم همچنان متدین و انقلابی مانده و چشم امیدشان به هدایت روحانیت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود طلاب انقلابی و متدین حاصل تلاش های مدیران حوزه موفق است و خوشبختانه طلابی به مناطق محروم می روند که از لحاظ تحصیلی و استعداد ممتاز و برجسته بوده و حضور این فضلا حاصل زحمات ارزنده مدیران حوزه های علمیه است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به نقش برجسته طلاب مدرسه علمیه حقانی در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه در زمان انقلاب جریان هایی را در رده های مختلف به راه انداختند و بدون شک اگر مدیران حوزه ها عامل به آنچه می دانند باشند، قطعا خروجی حوزه بهتر از گذشته در خدمت اسلام و انقلاب خواهد بود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: انقلابی ماندن حوزه همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، در گرو طلابی مجهز و ممحض در درس، بحث و تبلیغ برای پاسخگویی به نیازهای روز دنیاست و این مهم به دست مدیران حوزه های علمیه محقق می گردد.

 نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: تولید محتوا برای روحانیون و طلابی که در مناطق دور دست مشغول  فعالیت هستند، از وظایف دست اندرکاران و سیاست گذاران حوزه است که باید با همدلی شاخص بصیرت و شناخت دشمن را به آنان آموخت تا هرگونه توطئه خائنانه دشمنان اسلام خنثی گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha