شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ دبیر شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: کسب علم از جایگاه عظیمی برخوردار است که شخص عالم می تواند به مقام شفاعت برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران که در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: طلاب باید قدر و جایگاه خود را بدانند؛ چرا که تدریس و تحصیل علوم دینی افتخاری است که نصیب شما شده است.

وی ابراز داشت: شما در حوزه علمیه وارد شدید تا علوم دین را تحصیل کرده و در ادامه احکام، اخلاقیات و اعتقادیات را عرضه نمایید.

دبیر شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: «طالب العلم حبیب الله/ کسی که علم را فرا می گیرد، دوست خداست».

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روایت دیگری از رسول اعظم(ص)، ابراز داشت: ایشان فرمودند: « طَالِبُ الْعِلْمِ أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْمُجَاهِدِینَ وَ الْمُرَابِطِینَ وَ الْحُجَّاجِ وَ الْعُمَّارِ وَ الْمُعْتَکِفِینَ وَ الْمُجَاوِرِینَ وَ اسْتَغْفَرَتْ لَهُ الشَّجَرُ وَ الرِّیَاحُ وَ السَّحَابُ وَ الْبِحَارُ وَ النُّجُومُ وَ النَّبَاتُ وَ کُلُّ شَیْ‏ءٍ طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْس(نقل از ارشاد القلوب الى الصواب/ دانش طلب در پیشگاه خدا از مجاهدان، مرزبانان، حاجیان، عمره گذاران، اهل اعتکاف و مجاوران خانة خدا، برتراند و برای دانش طلب تمام موجودات هستی طلب مغفرت می کنند».

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان ساخت: عالم و عابد را در قیامت نزد خداوند متعال آورده؛ حساب و کتاب آنان تمام شده و هر دو بهشتی می شوند؛ به عابد می گویند به بهشت برو؛ اما به عالم می گویند که بمان و شفاعت کن.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: کسب علم از جایگاه عظیمی برخوردار است که شخص عالم می تواند به مقام شفاعت برسد، باید شکر هر نعمتی را به جای آورد و شکر نعمت حضور در حوزه های علمیه، جدیت در تحصیل می باشد.

رئیس  شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: یکی از نکاتی که طلاب خواهر باید به آن توجه داشته باشند، آن است که قصد خود را برای خدا خالص کنید تا بتوانید این لیاقت را کسب کنید .

وی  با تأکید بر اینکه طلاب باید دست به قلم شده و اکتفا به تحصیل و تدریس نکنند، خاطرنشان ساخت: شما بزرگواران باید تحصیلات خود را مکتوب کرده تا دیگران نیز از آن استفاده نمایند.
دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: فضای مجازی یکی از برکاتی است که حوزه علمیه خواهران راه اندازی کرده و طلاب خواهر باید از آن به بهترین نحو استفاده کنند.

آیت الله مقتدایی تأکید کرد: مداومت به تلاوت آیات قرآن کریم از توصیه هایی است که یکی از مراجع عظام تقلید به ما داشته تا به شما عزیزان برسانیم.

وی در پایان یادآور شد: از دیگر توصیه های آن بزرگوار، تلاوت آیاتی از قرآن و هدیه آن به حضرت ولی عصر(عج) بوده است که باید بر آن همت داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha