جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام منصور میراحمدی

حوزه/ معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: تقویت روحیه انقلابی در حوزه ، لازمه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین منصور میراحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری به مسئولان، اساتید و مدیران حوزه مبنی بر لزوم تلاش در زمینه تقویت روحیه انقلابی در بین حوزویان اظهار داشت: شکی وجود ندارد که تفکر و روحیه انقلابی از جمله عوامل موفقیت و تداوم انقلاب اسلامی است و در این میان حوزویان به عنوان قشر بسیار تاثیرگذار در جامعه، نقش مهمی در ترویج و بسط آن دارند.

وی همچنین افزود: آن چه مسلم است این که به هر میزان که به لحاظ فکری و رفتاری از اصل انقلابی بودن فاصله بگیریم به همان نسبت از ماهیت و هدف انقلاب دور شده ایم و از این رو تقویت روحیه و تفکر انقلابی برای حفظ و بقای نظام اسلامی به خصوص در بین نسل جدید یک ضرورت به شمار می رود.

رییس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: باید این روحیه و تفکر انقلابی همچون نخ تسبیحی، وصل کننده نسل گذشته و نسل فعلی و نسل های آتی باشد و در هر دوره ای بر این مهم به اقتضائات زمانه توجه جدی صورت گیرد تا شاهد گسست نسل های بعدی از آرمان های انقلابی و اسلامی نباشیم.

وی گفت: اولین قدم در این رابطه فراهم کردن شرایط و زمینه هایی است که باعث شناخت بهتر و عمیق تر نسل جدید نسبت به انقلاب و اهداف متعالی آن شود و در این باره ما هر باید بتوانیم در مدارس علمیه و نیز مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها زمینه این آشنایی و تعمیق آن را فراهم کنیم.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین اضافه کرد: قدم دوم نیز این است که در مسیر تقویت روحیه انقلابی جامعه از قالب ها و ساختارهای نوینی استفاهد کنیم که نسل اول با آن همچنان قرابت و سر و کار دارد که در اینجا منظور آوردن محتوای انقلابی در قالب ساز و کارهای جدید است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha