شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اختتامیه  اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه در مشهد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: اگر حوزه ها انقلابی نمانند، نظام در خطر انحراف از اصول اساسی دین قرار خواهد گرفت و باید پیش از انقلاب زدایی دشمنان، به فکر علاج بود.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، صبح امروز در اختتامیه اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه، در مشهد با بیان اینکه این اجلاسیه منجر به هم افزایی و همفکری بیشتری میان مدیران حوزه شد، گفت: امیدوارم ثمرات این هم اندیشی ها در بدنه حوزه های علمیه به زودی رصد شود.  

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان طلاب بنا به دستور مقام معظم رهبری از سوی جامعه مدرسین تشکیل شد تا ارتباطی میان بدنه حوزه با مقامات عالی باشد که در همین راستا، اساسنامه آن به تصویب جامعه مدرسین رسید.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه این مجمع در حال حاضر 202 نفر نماینده دارد، بیان کرد: اگر از این ظرفیت استفاده شود، امکان مشارکت در امور فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با بیان این که تمایل داریم تا با هم افزایی بتوانیم نقشی مهم در بهبود امور حوزه های علمیه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب، دارای 14 کمیسیون است که در آن 14 نفر از طلاب شرکت و نسبت به ارائه طرح های راهبردی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه 35 طرح به این مجمع ارائه و به مراجع عظام تقلید تقدیم شده است، تصریح کرد:  یکی از کارهای مهم و اررزنده مجمع نمایندگان موضع گیری نسبت به جریانات کشوری است که تأثیرگذاری بسزایی در رده های مختلف دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به برگزاری بیش از یک هزار و ۳۶۰ نشست طلاب در خصوص مسائل تربیتی، اعتقادی و ...، افزود: در این نشست ها از اساتید خبره استفاده می شود؛ در حقیقت ما احساس کردیم حوزه کارهای بزرگی انجام می دهد که در همین زمینه حوزه تبلیغ باید فعال تر شود. 

وی به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی در دیدار با مجمع نمایندگان اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان با اعطای مأموریتی در خصوص انقلابی ماندن حوزه، تأکیداتی را داشتند که امروز دشمنان می خواهند تا حوزه های علمیه را از انقلاب تهی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند، گفت: اگر حوزه ها انقلابی نمانند، نظام در خطر انحراف از اصول اساسی دین قرار خواهد گرفت و باید پیش از انقلاب زدایی دشمنان، به فکر علاج بود. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha