چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان متخلف در مساله فیش های نجومی باید برکنار و مجازات شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر مبنی بر لزوم برخورد قاطعانه با موضوع دریافت حقوق های نجومی از بیت المال از سوی برخی مسئولان اظهار داشت: حقیقتاً یکی از پدیده های شوم کشور ما در سال های اخیر ، تشدید فاصله طبقاتی در سطح جامعه بوده است که یکی از نمودهای بارز آن را در میزان حقوق برخی مسئولان نسبت به متوسط اقشار جامعه مشاهده می کنیم.

وی افزود: در این میان، آن چیزی که روحیه انقلابی را مخدوش می کند این است که عده ای بیت المال را مساله ای انحصاری در دید خود بیاورند و فکر کنند سر سفره انقلاب نشسته و هر چه دلشان می خواهد می توانند از آن بردارند.

وی با تاکید بر این که حرکت بر مدار عدالت علوی نیاز جدی نظام اسلامی است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری این فرزند علی بن ابیطالب(ع) در خطبه های عید عید سعید فطر فرمودند باید با خاطیان و متخلفان در قضیه فیش های نجومی برخورد قاطع صورت گرفته و از مقام خود عزل و برکنار شده و همچنین پول های بیت المال بازگردانده شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: در این میان اگر خلاهای قانونی نیز وجود دارد مجلس شورای اسلامی باید به قضیه ورود کرده و طرح هایی را تصویب کند که این مشکل و خلا مرتفع گردد و دیگر کسی نتواند دست اندازی به بیت المال داشته و از جایگاه و مسئولیت خود سوء استفاده کند.

وی با تاکید بر این که به یغما بردن بیت المال مسلمین هیچ توجیهی ندارد، گفت: باید مسئولان قبل از آن که مدیران میانی به چنین گرداب هایی وارد شده و نظام را به چالش بکشند از چنین نفوذ خیانت باری جلوگیری کنند و از سویی باید مراقب بود که قضیه فیش های نجومی به سرنوشت جعبه سیاه هواپیماها دچار نشود .

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر ادامه داد: آنچه مهم است این که نباید اجازه داد چنین مسایلی باعث تغییر محتوای انقلابی گری شود و باید بدانیم همه ما نسبت به انقلاب مدیونیم و این در حالی است که انقلاب اسلامی به احدی بدهکار نیست.

وی افزود: بالاتر این که مسئولان باید سجده شکر به جای آورند که مردم پذیرفته اند که مسئول آن ها باشند و فرصت و توفیق خدمت گزاری در نظام اسلامی را پیدا کنند.

وی ابراز داشت: به هر صورت آن چه باعث خشنودی آحاد ملت به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران می شود اجرای سریع فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب نظام است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در خاتمه گفت: انشاالله بعد از فرمایشات صریح و قاطعانه رهبر معظم انقلاب، این مساله با قاطعیت از سوی قوه قضایه و کمیسیون اصل نود و با تشکیل جلسه سران سه قوه دنبال و پیگیری شده و نتیجه اقدامات به اطلاع ملت شریف ایران برسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha