شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام احمد سالک

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سالک گفت: ایران هیچ ابایی ندارد که بگوید از حزب‌الله و مردم مظلوم جهان حمایت می کند و این افتخار ماست که از سوریه، فلسطین، یمن و ... دفاع می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، ظهر امروز در مراسم روز جهانی قدس، در میدان امام(ره) اصفهان، ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم اصفهان در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: مسجد الاقصی و سرزمین فلسطین از چندین منظر براساس آیات و روایات مقدس است.

وی با بیان اینکه در سوره اسرا آیه اول، از مسجد الاقصی به عنوان نخستین پرستشگاه کهن تاریخ نام برده شده، گفت: مسجد الاقصی قبله اول مسلمین است و مورد تقدس همه ادیان توحیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک ادامه داد:  حضور پیامبران همچون حضرت ابراهیم(ع) و موسی(ع)  در سرزمین فلسطین دلیلی دیگر بر تقدس این سرزمین است،  تولد حضرت عیسی(ع) در نزدیکی مسجد الاقصی و پرداختن به امر تبلیغ در این سرزمین توسط این پیامبر گواهی دیگر بر اهمیت سرزمین های اشغالی فعلی است .

وی با اشاره به عروج پیامبر اکرم اسلام(ص) از مسجد الاقصی به آسمان و ملکوت، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس این اهمیت، با قوت و قدرت از مردم مظلوم فلسطین و این سرزین های اشغال شده توسط حاکمیت های جور و غاصب دفاع می کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که  رژیم اشغالگر و نامشروع اسرائیل براساس اهداف و سیاست های خصمانه جبهه استکبار در این منطقه مستقر شده است، ابراز داشت: به راه انداختن جنگ های مختلف در منطقه خاورمیانه با هدف تامین امنیت رژیم اسرائیل،  ترویج سیاست های توسعه طلبانه  جبه استکبار با هدف دسترسی به منطقه مرکزی انرژی جهان، تجاوز به حقوق و خاک مسلمانان به ویژه فلسطینیان و تضعیف و تخریب کشورهای اسلامی واقع در منطقه با هدف تحقق شعار از نیل تا فرات، تنها بخشی از اهداف استقرار این مولود نامشروع (اسرائیل) است.

وی تاکید کرد: امام راحل به درستی فرمودند که سران کشورهای اسلامی باید به تشکیل این جرثومه فساد در قلب خاورمیان توجه و حساس باشند، چرا که هدف نخست تشکیل و استقرار اسرائیل زیر سئوال بردن هویت کشورهای اسلامی است و ضرر آن به همه خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به اینکه امروز شاهدیم که آل خلیفه و آل سعود  مزدوران جبهه استکبار بر طریق سیاست های رژیم اسرائیل حرکت می کنند، این درحالی است که استراتژی  جمهوری اسلامی ایران براساس وصیت امام علی(ع)  و اصول اسلامی " کونوا لِلظّالِمِ خَصماا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا" است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: امت اسلامی باید ضمن دشمن‌شناسی در عرصه‌های مختلف به دفاع از مظلومان عالم بپردازند؛ ایران هیچ ابایی ندارد که بگوید از حزب‌الله و مردم مظلوم جهان حمایت می کند و این افتخار ماست که از سوریه، فلسطین، یمن و ... دفاع می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به شدت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم  کرده و از انتفاضه مردم فلسطین دفاع می‌کنیم؛‌ علی‌رغم تمام تلاش‌های آمریکا که به دنبال عادی‌سازی است و داعش را ایجاد کرده، اما مردم ایران دست از حمایت برنمی‌دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: در مقابل حقوق بشر اسلامی،‌حقوق بشر آمریکایی قرار دارد که منطق آن جنگ و خونریزی، بمب‌‌ریزی در بیش از 30 کشور،‌ اعدام و نسل‌کشی در میان بومیان آمریکا،‌ کشتن مردم بی‌گناه افغانستان و پاکستان،‌ کشتن بیش از یک میلیون و 200 نفر در خاورمیانه،‌ سرکوب جنبش‌های ملی و مردمی در بیش از 20 کشور، حمایت‌ از گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه و جنوب ایران، داشتن زندان‌های مخوف در سراسر دنیا،‌ تحریم، نفوذ و ترور 17 هزار نفر در ایران و بیش از 200 هزار نفر در جنگ تحمیلی است.

وی اذعان کرد: امروز جوانان ایران بااصل استکبار می جنگند که اگر نبود چنین عملکردی، غده سرطانی  و سیاست های خصمانه ضد اسلامی آن همه منطقه را فرا می گرفت، ملت ایران به زودی شاهد محو اسرائیل به دست حزب الله خواهند بود. 313/38

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha