شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راهپیمایی روز قدس

امام جمعه نهبندان، با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس روز پایان حقوق بشر آمریکایست،گفت: سازمان ملل با سکوت و بستن چشمهای خود در مورد جنایات اسرائیل، آل سعود و حمایت های غرب از گروه داعش، حقوق بشرغربی را به تصویر می کشد که باید راهپیمایی روز قدس خط بطلانی بر این موضوع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در بیرجند، درمورد روز جهانی "قدس" اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سال 58 در راستای حمایت از مظلومان عالم بخصوص مردم بیگناه فلسطین جمعه آخرین هفته ماه مبارک رمضان را به  نام روز قدس نام گذاری کردند تا تمام مسلمانان جهان برای حمایت مردم مظلوم یکپارچه و یک صدا شوند.

وی با اشاره به روز جهانی قدس امسال که مصادف با 23 رمضان اظهار داشت: امسال باید تمام مسلمانان جهان در شب لیالی قدر از برای نابودی شیاطین بزرگ و پیروزی مردم بیگناه فلسطین، یمن و دیگر کشور ها دعا کنند.

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه جنایات اخیر توسط آل سعود بر مردم بی گناه یمن عنوان کرد و گفت: باید همه امت های اسلامی با اقتدار و یکپارچه با فریاد" مرگ بر آمریکا" ،  "مرگ بر اسرائیل" و " مرگ بر آل سعود" تنفر و انزجار خویش را از استکبار جهانی به معنای واقعی کلمه به نمایش گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین خزاعی با اشاره به شکوه راهپیمایی روز قدس تن دشمنان اسلام را می لرزاند ادامه داد: مردم مسلمان جهان با حضور گسترده خود، وحدت و یکپارچگی خود را به نمایش بگذارند تا کشورهای مستکبر جهان دست از جنایت های خود برعلیه مسلمانان جهان بردارند.

وی در مورد حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی روز قدس نیز عنوان کرد: حضور با شکوه مردم نشان از استقامت و پایداری ملت شریف و ولایت مدار جمهوری اسلامی ایران در پای آرمان های انقلاب را نشان می دهد.

امام جمعه نهبندان با اشاره به بی اعتمادی نسبت به استکبار جهانی به خصوص آمریکا اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی نشان از بی عدالتی و حمایت از تروریست است و روز جهانی قدس روز پرده بر داشتن از این تبلیغات رسانه ایست.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس روز پایان حقوق بشر آمریکایست، ادامه داد: سازمان ملل با سکوت و بستن چشمهای خود در مورد جنایات اسرائیل، آل سعود و حمایت های غرب از گروه داعش حقوق بشرغربی را به تصویر می کشد که باید راهپیمایی روز قدس خط بطلانی بر این موضوع باشد.

حجت الاسلام خزاعی، برگرفته از فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) مبنی بر این که "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" تصریح کرد:  براستی که امام  خمینی (ره) زیبا فرمود که آمریکا شیطان برزگ و اسرائیل غده سرطانی است که باید از روی زمین برداشته شوند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) خطر این جنایت کاران را به جهان اسلام گوشزد کرد.

امام جمعه نهبندان شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را یک وظیفه شرعی و انقلابی به خصوص برای روحانیون و طلاب عنوان کرد و تاکید کرد:  باید روحانیون و طلاب جلوداران راهپیمایی روز قدس باشند و مردم را برای حضور گسترده و منسجم دعوت کنند تا پیمان دوباره با آرمان امام خمینی(ره) در مورد حمایت از مظلومان باشد.

حجت الاسلام خزاعی، در رابطه با لزوم حضور همدلی مسئولین نیز بیان کرد: باید همه گروه ها هم دل و هم زبان با حضور چشمگیر و حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس،مراتب انزجار خویش از جنایتکاران بزرگ به خصوص آمریکا را اعلام نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha