سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 353393
۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
حجت‌الاسلام باطنی

حوزه/جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: روز قدس یک تاکتیک نیست که ما بگوییم چند صباحی به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصدمان از آن استفاده کنیم بلکه این گرامیداشت جزئی از فرهنگ دینی ما است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن روز قدس، اظهار داشت: مسئله قدس یکی از غصه های مزمن امت اسلامی است که بیش از 60 سال یک غده سرطانی در مرکز امت اسلامی و در جمع جوامع اسلامی همواره احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند و در جدایی مسلمانان از یکدیگر و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی تلاش می کند.

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: روز قدس تنها یک روز ملی نیست بلکه یک روز بین المللی و فراملی است.

وی با تاکید بر اینکه روز قدس به منظور دفاع از مردم آواره فلسطین و قدس اشغالی است، گفت: خوشبخاته مردم کشور هرسال این روز را در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور باشکوه خود برگزار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی بیان داشت: مردم در روز قدس از یک سو حمایت بی دریغ خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین را اعلان می کنند و از سویی دیگر اعلان انزجار و بیزاری نسبت به صهیونیست ها و رژیم جعلی و اشغالگر قدس را به گوش جهانیان می رسانند.

وی تاکید کرد:  بحث گرامی‌داشت روز قدس یک تاکتیک نیست که ما بگوییم چند صباحی به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصدمان از آن استفاده کنیم بلکه این گرامیداشت جزئی از فرهنگ دینی ما است.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه این اعلان بیزاری همیشگی است، اضافه کرد: در هر کجای عالم ستمگری وجود داشته باشد براساس آموزه های مکتب اهل بیت(ع) ما با آن ستمگر در ستیز بوده و از رفتار ظالمانه ان بیزار خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی خاطرنشان کرد: ما از طرفی که مورد ستم قرار گرفته و مظلومی که از حقوق طبیعی خود دور نگه داشته شده و مورد ظلم قرار گرفته دفاع می کنیم که این امر نشان از اموزه های دینی و قرانی دارد.

وی اظهار داشت: امروز همه ظالمان دنیا دست به دست یکدیگر دادند تا از رژیم جعلی و اشغالگر قدس در قلب امت اسلامی حمایت کنند بنابراین امت اسلامی باید با جوش و خروش خود برای مقابله با انها قرار بگیرند.

استاد حوزه با اشاره به وضعیت کنونی منطقه خاورمیانه و پدید آمدن جریانات تکفیری، گفت: این جریانات حاصل امریکا و اعراب مرتجع منطقه است و رژیم اشغالگر قدس نیز تدارکات مستقیم و بی پرده ای برای آنها انجام می دهد.

وی  تاکید کرد: لازم است در راهپیمایی روز قدس با شور و هیجان شرکت کنیم که جلودار این حرکت ها روحانیون علما و بزرگان دین هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha