سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ برخی از کسانی که از بصیرت کافی بهره نبرده اند، نسبت به حمایت از فلسطین ایراد می گیرند، در صورتی که نمی دانند، فلسطین خط مقدم جبهه ما در مقابله با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ضمن دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: برخی از کسانی که از بصیرت کافی بهره نبرده اند، نسبت به حمایت از فلسطین ایراد می گیرند، در صورتی که نمی دانند، فلسطین خط مقدم جبهه مقابله با استکبار جهانی است و باید از آن دفاع کرد.

وی تصریح کرد: بهترین توصیفی که می شود برای رژیم صهیونیستی به کار برد، تعبیر غده سرطانی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران داشتند، لذا اگر قدرت پیدا کنند، مانند یک غده در همه کشورهای اسلامی و حتی ایران نفوذ و دست اندازی می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که فلسطین سنگر مقدم جبهه ماست، گفت: اگر اسرائیل در فلسطین زمین گیر نشود و قدرت پیشروی پیدا کند، ما باید مستقیم وارد جنگ شویم.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) به منظور ایجاد همدلی و همفکری میان کشورهای مسلمان جهان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کرد تا همه مسلمانان جهان نفرت و انزجار خود را علیه استکبار جهانی به ویژه رژیم کودک کش اسرائیل فریاد بزنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان به تاریخچه فلسطین و نحوه نفوذ صهیونیست ها به این کشور اشاره کرد و گفت: فلسطین در میان کشورهای اسلامی قرار دارد، اما سیاست شیطان گونه انگلیس تصمیم گرفت تا پایگاهی در قلب کشورهای اسلامی ایجاد کند، به همین منظور یهودی ها زمین های فلسطینیان را با قیمت های بالا خریداری کردند و مسلمانان، غافل از اهداف پلید آن ها زمین های خود را می فروختند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: زمانی که مردم فلسطین از اهداف یهودی ها مطلع شدند، هم عهد شدند که زمین های خود را به صهیونیت ها نفروشند، اما برخی کشورهای جنایتکار آن زمان، به میان آمدند و از جمله آن ها شاه ایران بود که با اعزام واسطه به فلسطین تحت عنوان مسلمان زمین ها را  می خریدند و به یهودی ها واگذار می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: به همین روش کم کم قسمت هایی از سرزمین فلسطین را تصاحب کردند و به آن جا کوچ کردند و سپس با حمله به مناطق دیگر بسیاری از فلسطینی ها را آواره و مناطق آن ها را تحت تسلط خود در آوردند.

وی، به دلایل اهمیت فلسطین اشاره کرد و گفت: اولاً که مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و همه مسلمانان ۱۵ سال به سمت آن نماز می خواندند، ثانیاً مسجد الاقصی دومین مسجدی است که روی زمین پس از مسجد الحرام ساخته شده است.

امام جمعه اصفهان، دلیل سوم را معراج پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از آن مسجد ذکر کرد و افزود: مسجد الاقصی سکوی پرش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به معراج بود لیکن مهم تر از این دلایل دستور و سنت الهی است که مسلمانان باید همواره یار مظلومان و دشمن ظالمان باشند، لذا از این جهت باید همواره به دفاع از مردم رنج دیده و ستم کشیده فلسطین حمایت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد به نکته مهم تری اشاره کرد و گفت: اساسی ترین نکته این است که ما می دانیم حمایت انگلیس و امریکا از اسرائیل برای این است که پایگاهی در قلب کشورهای اسلامی ایجاد کنند و از آن طریق کشورهای اسلامی را تحت فشار گذاشته و حملات احتمالی خود را از آن منطقه هدایت کنند لذا مردم باید بدانند که در اینصورت کشور ما هم در تیر رس آنها قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: ما هر سال تأکید داریم که مردم باشکوه تر از سال گذشته در راهپیمایی شرکت کنند، چرا که هر سال دشمنی استکبار با ما و مسلمانان جهان بیشتر می شود، لذا باید در مقابل اتحاد ما بیشتر شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان به حمایت علنی آمریکا و اسرائیل از رژیم آل سعود و آل خلیفه اشاره کرد و گفت: به وضوح مشخص است فرمانده عملیات هایی که به یمن حمله می کند همان کسانی هستند که غزه را به موشک می بندند، لذا باید بدانیم اسرائیل غده ایست که اگر رها شود در همه کشورها رخنه خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha