سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد تاکید کرد: روز قدس متعلق به هیچ جناح، گروه و حتی شیعیان نیست، بلکه این روز متعلق به تمام مسلمانان و دیگر آزادی خواهان جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در یزد، در خصوص اهمیت روز قدس، اظهار داشت: عده ای از افراد این سئوال همیشه در ذهنشان متواتر می شود که شرکت در راهپیمایی چه فایده ای دارد؟ جواب این سئوال مشخص است، زیرا باید پرسید اگر طی این سالیان برای حمایت از مردم مظلوم جهان در روز قدس به خیابان ها نمی آمدیم، چه اتفاقی می افتاد؟ در پاسخ باید گفت: اولین موضوعی که در این زمینه مطرح است این که اگر حضور و پشتیبانی مسلمانان جهان نبود، تاکنون بارها رژیم غاصب صهیونیستی کل کشورهای مسلمان منطقه را زیر سلطه خود گرفته بود.

* بحران منابع آب در اسرائیل؛ پشت پرده شعار از نیل تا فرات

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: اگر به زمان شکل گیری رژیم صهیونیستی در سال 1948 نگاه کنیم، صهیونیست ها شعار از نیل تا فرات سرزمین مادری یهودیان را سر دادند، اما این شعار سابقه ای بیش از پنجاه سال قبل از آن داشت، زیرا از زمان تشکیل اولین کنگره صهیونیسم در سال 1897 در شهر بازل سوئیس، مسئله نحوه تامین آب برای صهیونیست ها در سرزمین فلسطین مطرح شد و تئودورهرتزل بنیانگذاری جنبش صهیونیستی با توجه به این دغدغه، در سال 1903 با دولت انگلیس و سفیر کبیر آن در دوره ملکه ویکتوریا در مصر"لرد کرومر" و نیز وزیر خارجه این دولت استعماری "لرد آرتور بالفور" در رابطه با نحوه تسلط بر شبه جزیره سینا در کنار اشغال سرزمین فلسطین جهت استفاده از آب های زیر زمینی این منطقه ودستیابی به منابع رود نیل وارد مذاکره شد و دولت انگلیس هم به شرط محرمانه ماندن این توافقات با این مسئله موافقت کرد، اینجا بود که به تدریج شعار ازنیل تا فرات مطرح شد تا بعد از شکل گیری رژیم صهیونیستی هم خطوط آتش بس درجنگ های مختلف منابع آبی باشند و با نگاهی به مناطق اشغال شده در اردن، سوریه ، لبنان مصر وحتی فلسطین شاهد آن هستیم که صهیونیست ها همواره سعی کردند تا به نحوی این خط آتش بس شکل بگیرد که تسلط آن ها بر منابع آبی آن کشورها محقق شود..

وی ادامه داد: در حالی که منطقه غرب آسیا پنج درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است، دارای کمتر از یک درصد منابع آب جهان است و با توجه به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی هم نیز در این منطقه بحرانی قرار دارد و دچار کمبود آبی دیرینه است که از اولین روزهای تاسیس با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است.

 *رژیمی که در قانون اساسی آن مرزهاي جغرافيايي قید نشده است!

وی افزود: در سال 1967 ميلادي زماني که خبرنگار آسوشيتد پرس از يکي از سربازان اسرائيلي مي پرسد مرزهاي رژیم اسرائيل تا کجاست ؟ سرباز با کمال غرور و خود پسندي پاسخ مي دهد : «تا آنجا که قدمم را بگذارم» و با پوتينش به زمين مي کوبد. نکته جالب در قانون اساسي رژیم صهیونیستی، مشخص نشدن مرزهاي جغرافيايي اين آن است، موضوعي که در هيچ قانون اساسي ديگري نمونه ندارد.

 *امنیت ایران نتیجه بردن جنگ به خارج از مرزهاست

حجت الاسلام و المسلمین شمس با رد نظریه دادن امتیاز به دشمن که از سوی برخی افراد مطرح می شود به معنای این که با قبول اشغال نظامی برخی از مرزها و کشورها از سوی اسرائیل، ادامه داد: تجربه‌ی تاریخی ایران در دوران معاصر و به‌طور خاص بعد از جنگ‌های ایران و روس نشان داده که این راهبرد عملا جز انفعال و شکست چیزی در بر نخواهد داشت وحداقل کاری که اکنون کشورهای مسلمان می توانند برای مبارزه با رژیم صهیونیستی انجام دهند حضور در این راهپیمایی و حمایت همه جانبه از خط اول مقاومت است، زیرا امروز ما به جای جنگیدن با دشمن در مرزهای خود با حمایت های خود از غزه، لبنان، عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای آزادی خواه با حداقل خسارت ها جنگ را به خارج مرزهای خود برده ایم و امنیت ایران هم به نوعی نتیجه این حمایت هاست.

 *با حضورمان در دل دشمن ایجاد رعب کنیم

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، بیان داشت: شرکت در راهپیمایی روز قدس متعلق به هیچ جناح، گروه و حتی شیعیان ایران نیست بلکه این روز متعلق به تمام مسلمانان و دیگر آزادی خواهان جهان است و با توجه به جنایات اسرائیل و متحدان منطقه ای آن ها از جمله داعش و برخی از کشورهای دیگر منطقه، این حضور مردم سبب دل گرمی و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha