سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اکبر سعادت - سمیرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سمیرم گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس در واقع تداوم شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

حجت‌الاسلام اکبر سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه»، در سمیرم، شعار هیهات من الذله را از اصول دین اسلام دانست و اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس میدانی برای تحصیل این شعار است.

وی با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه و نقش اصلی اسرائیل در افروختن جنگ در کشورهای اسلامی افزود: بر همه واضح است که رژیم صهیونیستی با هر روشی درصدد از بین بردن اسلام است و هر جا توطئه‌ای علیه اسلام باشد رد پایی از این رژیم منحوس مشاهده می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه  امام صادق(ع) سمیرم ، حضور در راهپیمایی روز قدس را واقع تداوم شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) در روز عاشورا دانست و تصریح کرد: همان طور که امام حسین(ع) در واقعه عاشورا در برابر مستکبران مقاومت و شعار «هیهات من الذلة» را فریاد می‌زند، مسلمانان جهان نیز به تبعیت از اهل بیت(ع)  در برابر مستکبران امروزی در روز قدس فریاد «مرگ بر اسرائیل»  را سر داده و خشم و انزجار خود را از ظلم و استکبار اعلام می‌کنند.

وی، روز قدس را روز احیا و گسترش اسلام دانست و ادامه داد: نامگذاری روز قدس توسط امام راحل(ره) فقط اختصاص به فلسطین ندارد بلکه به معنای رواج آرمان آزادی‌خواهی و حاکم شدن اسلام در جهان است.

حجت‌الاسلام سعادت اضافه کرد: طنین فریاد آزادی قدس برای کسانی که در خواب غفلت هستند و اسلام‌خواهی را فراموش کرده‌اند تلنگری است تا از خواب غفلت بیدار شوند و در برابر ظالمان قیام کنند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در مورد اسرائیل و گوشزد نمودن ایشان از اسراییل با عنوان خطری برای اسلام گفت: اسرائیل غاصب است و هرگز او را به رسمیت نمی‌شناسیم.

این استاد حوزه، روز قدس را نماد آزادی‌خواهی و گسترش اسلام دانست و اذعان کرد: اسلام خواهی، استقلال طلبی و مبارزه با ظلم پیام روز قدس است و حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس در تحقق این آرمان‌ها موثر است.

وی با بیان اینکه پایه‌های رژیم صهیونیستی ضعیف است و از لحاظ نظامی نیز جایگاهی ندارد و همچون طبلی توخالی است، گفت: یکی از آرزوهای آزادی‌خواهان جمع شدن سفره اسرائیل است که در پی آن سفره آمریکا نیز برچیده می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادت حضور میلیونی مسلمانان را نیز ادعایی بر نداشتن جایگاه اسرائیل دانست و اظهار کرد: مسلمانان جهان همگام با هم با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریاد دفاع از مظلوم را سر می‌دهند.

وی روز قدس را نیز نمادی دیگر از مظلومیت ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: در دین مبین اسلام دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظلم تاکید شده است و حضور در راهپیمایی روز قدس نیز یک واجب دینی است.

مدیر مدرسه علمیه  امام صادق(ع) سمیرم ، با اشاره به تحولات اخیر و حساسیت حضور مردم در این همایش خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران حساسیت زمان را می‌شناسند و به تبعیت از مقام معظم رهبری در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و حمایت از حکومت اسلامی و دفاع از مظلوم را در جهان طنین انداز می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha