پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اکبر سعادت - سمیرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سمیرم با تاکید براینکه وحدت مسلمانان سبب ذلت و ناامیدی شیطان می شود گفت: در روز عید فطر دشمنان با دیدن صف های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید، متوجه خواهند شد که نمی توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

حجت الاسلام اکبر سعادت، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) سمیرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان گفت: عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که برای آن ارزش و اهمیت خاصی قایل هستیم.

وی ادامه داد:  طبق گفتار امیرمؤمنان علی (علیه السلام)، روزه ‏داران در شب عید فطر از تمام آلودگى‏ها و پلیدى‏ها پاك شده‏اند و كمترین پاداش خود را كه پاكى و پاكیزگى است دریافت نموده‏اند، در واقع ماه رمضان فرصتی مناسب برای برداشتن توشه آخرت توسط انسان‌ها بوده و اکنون که با همه خیر و برکتش به پایان رسید ،مومنانی که توانستند در این ماه به اعمال خیر خود اضافه کنند جایگاهی ارزشمند در نزد خدای متعال دارند.

استاد حوزه علمیه  افزود: عید فطر، روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می ایستند و به عبادت خداوند متعال می پردازند و مشغول ذکر و دعا و نیایش می شوند،در حقیقت  عیدفطر، نمادی از وحدت مسلمانان است که پس از یک ماه عبادت خالصانه معبود خود و به عنوان شکر از نعمت ماه پر برکت رمضان صورت می پذیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سمیرم با اشاره به ضرورت حفظ وحدت مسلمین خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان  سبب ذلت و ناامیدی شیطان و نیز خواری استکبار و دشمنان اسلام می شود،در روز عید فطر آنها با دیدن صف های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید، متوجه خواهند شد که دیگر جایی برای آنان نخواهد بود و نمی توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

وی ابراز کرد: دشمنان اسلام امروز با تمام قدرت در پی ضربه زدن به پیکره اسلام و از بین بردن اسلام واقعی هستند چرا  که بهترین روش نابودی اسلام را در تفرقه انداختن میان مسلمانان می دانند و لذا شاهد هستیم هرجایی که یک کشور اسلامی هست دشمنان اسلام با برنامه ریزی های بلند مدت صفوف متحد مسلمانان را هدف گرفتند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد:  لذا ما باید از فرصت بی نظیر عید فطر در راه اتحاد مسلمین نهایت بهره را ببریم و دشمنان اسلام را در راه اهداف شوم شان ناکام و نا امید سازیم.

حجت الاسلام سعادت در پایان ابراز امیدواری کرد :مردم با خروج از ماه پر فیض رمضان و ورود به عید فطر همه کینه ها و کدورت ها را از خود دور کنند و قلب خود را از کینه برادران مسلمانش پاک کند که این سبب آمرزش گناهان آنها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha