جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 386740
۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
نماز عید فطر

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد گفت:نماز عید سعید فطر نماز پایان بندگی نیست ،بلکه جشن استمرار معنویت ، پیروزی و تداوم بندگی است.

حجت الاسلام منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با اشاره به اینکه مومنان روزه دار پس از یک ماه روزه داری و میهمانی بر سر سفره الهی در روز عید فطر جشن بندگی و مبارزه با هوای نفس و شیطان را جشن می گیرند افزود:پیروزی ماه مبارک رمضان با جشن بندگی و اتحاد و همدلی مسلمین برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این ماه مومنان حقیقی و مبارزان با هوای نفس پیروز واقعی این امتحان و میهمانی  هستند تصریح کرد:مومنان روزه دار پس از یک ماه بندگی و میهمانی بر سر خوان الهی جشن حمد و سپاس را در روز عید سعید فطر برگزار می کنند.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با بیان اینکه جشن این روز نیز با حمد و سپاس پروردگار و اذکار ویژه برگزار می شود خاطر نشان کرد:نماز عید سعید فطر نماز پایان بندگی نیست ،بلکه جشن استمرار معنویت ، پیروزی و تداوم بندگی است.

حجت الاسلام منصوری عید سعید فطر را جشن رضایت خداوند از بندگان دانست و  اظهار داشت:عید فطر،عید آمرزش گناهان و روز پاکی و بندگی فرمانبردار در برابر دستورات الهی است.

وی با اشاره به اینکه واژه فطر در قرآن به معنای شکافتن است گفت:عید فطر برای مومنان روزه دار به معنای گشودن و باز شدن است که در این روز پس از یک ماه بندگی قرار است برای استمرار آن جشن سپاس برگزار شود.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه یکی از ابعاد زیبای جشن بندگی در روز عید سعید فطر اجتماع مسلمانان و بندگان الهی در صفوف بهم فشرده جشن سپاس بندگی است افزود:روز عید فطر روز نمایش وحدت امت مسلمان ،مومن و روزه دار است که صفوف نماز بندگی، این قدردانی از رحمت الهی را به زیبایی نمایش می دهد.

حجت الاسلام منصوری روز عید فطر و نماز و اعمال این روز را نیز از دیگر ابعاد اجتماعی بودن احکام دین اسلام برشمرد و تصریح کرد:در این روز مسلمانان با انجام جشن بندگی،صله رحم و همچنین دستگیری از نیازمندان و مستمندان این میهمانی الهی را به پایان می رسانند و با کسب معنویات در این ماه مبارک با هوای نفس مقابله و بندگی خود را در برابر خالق هستی استمرار می بخشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha