پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 386862
۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
دوره میثاق طلبگی  طلاب جدید الورود حوزه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از شرکت ۳۲۰ متقاضی ورود به حوزه علمیه استان لرستان در دوره تهذیبی میثاق با طلبگی در این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این خبر گفت:شرکت کنندگان در این دوره  افرادی هستند که در آزمون ورودی کتبی حوزه علمیه و مصاحبه حد نصاز امتیاز لازم و قبولی را کسب نموده اند.

وی با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی از امروز بصورت متمرکز در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد آغاز شده است افزود:در این دوره که دو هفته بطول می انجامد در مرحله نخست دارندگان مقطع سیکل به تعداد ۲۰۰ نفر مورد سنجش برنامه های تهذیبی قرار می گیرند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد با بیان اینکه هفته اینده نیز دارندگان مقطع دیپلم و بالاتر در دوره میثاق طلبگی شرکت خواهند کرد تصریح کرد:پس از پایان این دوره افرادی که در برنامه های تهذیبی مورد پذیرش قرار گیرند برای دوره اختبار و تثبیت نیز باید برنامه های معاونت آموزشی حوزه را اجرا نمایند و در صورت موفقیت در دو دوره به عنوان طلبه در مدارس علمیه استان به تحصیل مشغول شوند.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به اینکه در دوره میثاق طلبگی داوطلبان از نظر استعدادها و توانایی اخلاقی مورد سنجش و محک قرار می گیرند یادآور شد:در دوره میثاق طلبگی برنامه های قرآنی،اخلاقی،مشاوره عمومی و خصوصی، جلسات بصیرتی و آشنایی با کلیات اموزش در حوزه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از پتانسیل علمی- اخلاقی اساتید پیشکسوت حوزه از جمله آیت الله شیخ عباسعلی صادقی تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد استفاده خواهد شد بیان داشت:در این دوره نیز به نوعی غربالگری افراد با اخلاق و مستعد برای ورود به حوزه صورت می گیرد و پس از پالایش در دوره میثاق طلبگی و دوره اختبار و تثبیت افراد پذیرش شده به عنوان طلبه اول مهرماه امسال تحصیل حوزوی خود را در مدارس علمیه استان آغاز می نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha