جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در همدان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عید سعید فطر در پرتو یک ماه بندگی و اطاعت است که در این روز فضای روحی و فکری خالص به جان و روح انسان ها باز می‌گردد.

انسیه یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: عید سعید فطر بعد از ماه مبارک رمضان و متناسب با بندگی و دوری از گناه برای انسان ها پاداش داده می شود.

وی افزود: یکی از جلوه های روزه داری در ماه مبارک رمضان و درک گرسنگی، رزمایش های بزرگ کمک های مومنانه به نیازمندان رقم خورد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ماهی را پشت سر گذاشتیم که خواب و سکوت روزه دار در آن عبادت و دعایش مستجاب می شد و باعث پاکی انسان ها و دوری از گناهان شد از این رو باید آثار روزه داری را در خود تقویت کنیم.

یوسفیان تاکید کرد: بر اساس روایت ها ماه رمضان تمام شد و سفیدی آن برای روزه داران و سیاهی آن برای روزه خواران باقی ماند به گونه ای که در این باره امام حسین(ع) در روز عید سعید فطر به مردمی که در حال کارهای بیهوده بودند می فرمود" قومی پیش گرفتند و گروهی بازماندند در این روز که به نیکوکاران پاداش داده می شود گناه کاران زیان می ببینند و مشغول کارهای بیهوده هستند. "

وی با اشاره به اینکه عید تنها یک بار در قرآن آمده است گفت: عید در جریان سوره مائده آیه های 112 تا 115 به تقاضای حواریون و یاران حضرت عیسی(ع) برای نازل شدن سفره ای آراسته از غذا اختصاص یافته است .

استاد جامعه الزهرا(س) اضافه کرد: در این آیه ها حضرت عیسی(ع) از معبود مودبانه درخواست می کند تا سفره آسمانی و عیدی برای آنها نازل کند و خداوند می فرماید "من آن را برای شما فرو خواهم فرستاد ولی هر کسی از شما آن را انکار کند وی را عذابی کنم که هیچ یک از جهانیان را چنان عذاب نکرده باشم."

وی تاکید کرد: این حضرت تقاضای مائده آسمانی را مهمترین آثار عید برای همه نسل ها خواستند از این رو مومن باید در روز عید خوشحال باشد که فرمان خداوند را اطاعت کرده و امروز اجر آن برایش باقی مانده است.
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که نباید شادی با معصیت معنا شود گفت: در مرحله اول نباید این روز را بیهوده و به بطالت گذراند و در مرحله دوم نباید این جشن بندگی به حرام کشیده شود و شادی در آن با گناه آمیخته باشد.

وی خاطر نشان کرد: روز عید سعید فطر به شکرانه یه ماه بندگی برگزار می شود از این رو کسانی که موفق به بندگی خداوند و اطاعت اوامر ایشان شده اند از اهل احسان و کسانی که کوتاهی کرده اند از اهل زیان خواهند بود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha