جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
توصیه‌های علمای نیجریه در خصوص فطریه و نماز عید فطر

حوزه/عید فطر زمانی برای در نظر داشتن نعمت‌های خداوند بوده و مسلمانان باید از اینکه در گردهمایی چنین روزی حضور دارند سپاسگزار خداوند باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از pulse.ng، شیخ یحیی الیولاوی روحانی مسجد جمعه در شهر ابوجا نیجریه به مسلمانان این کشور اعلام کرده که زکات فطریه خود را تنها به فقرا و نیازمندان جامعه بدهند.

الیولاوی در مراسم نماز جماعت نماز جماعت روز جمعه که با عنوان «آماده سازی برای عید فطر و زکات فطریه» در ابوجا برگزار شد اعلام نمود که نیازمندان و فقرا شایسته‌ترین افراد برای گرفتن زکات فطریه هستند زیرا حضرت محمد (ص) فرمودند که هدف فطریه اطعام فقرا است.

او در سخنانش توضیح داد که دادن زکات فطریه برای تمامی مسلمانان در پایان رمضان ضروری است و در ادامه گفت: هدف از اهدای زکات فطریه پاک کردن فرد روزه‌دار از هر گونه عمل یا سخن نادرستی است که او ممکن است در حین روزه‌داری انجام داه باشد و به این شکل به نیازمندان کمک می‌کنند. حضرت محمد (ص) به مسلمانان امر فرموده که پیش از نماز عید فطر، زکات فطریه را بپردازند.

این روحانی الجزایری همچنین از مسلمانان خواست تا همسران و دخترانشان را نیز برای نماز عید فطر با خود همراه کنند و به موعظه امامان جماعت درحین نماز عید گوش فرا دهند و بدانند که عید فطر زمانی برای در نظر داشتن نعمت‌های خداوند بوده و مسلمانان باید از اینکه در گردهمایی چنین روزی حضور دارند سپاسگزار خداوند باشند.

وی گفت:‌مسلمانان همچنین بایستی همراه با خواهران و برادران مسلمانشان تا پایان نماز جماعت حضور داشته باشند و به منظور اجتناب از گیر کردن در جمعیت، تجمع را زودتر از موقع ترک نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha