چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حضور سرتاسری دانش آموزان نیجریه در تظاهرات روز قدس

حوزه/ در تظاهرات روز قدس که توسط جنبش اسلامی نیجریه برپا شده بود، دانش آموزان نیجریه با حمل پلاکاردهایی هدف از شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز روز قدس را همبستگی با ملت مظلوم فلسطین عنوان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از islamicmovement.org، دانش آموزان نیجریه از نهادها و موسسات مختلف در سرتاسر این کشور نیز در راهپیمایی 26 رمضان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس شرکت کردند و با شعارهایشان خواستار آزادسازی ملت مظلوم فلسطین و آزادی شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه شدند.

در تظاهرات روز قدس که توسط جنبش اسلامی نیجریه برپا شده بود، دانش آموزان نیجریه با حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های متفاوت هدف از شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز روز قدس را همبستگی با ملت مظلوم فلسطین عنوان کردند.

پیشترکمسیون حقوق بشر ملی نیجریه تضمین کرده بود که عدالت را درباره عاملان کشتار بیرحمانه 34 تن از شهدای روز قدس سال 2 گذشته به جرا درآورد. سه تن از فرزندان شیخ ابراهیم زاکزاکی نیز از جمله این شهیدان بودند. آن‌ها همچنین متعهد به اجرای عدالت درباره قتل عامل پیرمردان و جوانان و صدها تن از دانشجویان توسط سربازان ارتش نیجریه شدند.

در بیانیه دانش آموزان آمده است:

اکنون 7 ماه از کشتار بی‌رحمانه دسامبر 2015 می‌گذرد و دنیا هنوز در انتظار اجرای عدالت بسر می‌برد و دانش‌آموزان به همراه سایر اعضای جنبش اسلامی و مردم نیجریه خواستار آزادی بی‌قید و شرط رهبرشان شیخ ابراهیم زاکزاکی و همسرش زینب ابراهیم و صدها تن از برادران و اعضای جنبش هستند. ما همچنان خواستار اجرای عدالت هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha