چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
صیدا

حوزه/ شیخ ماهر حمود گفت: اگر کسی گمان می کند با تهدید مردم و بازداشت یک روحانی( شیخ صهیب حبلی) می تواند راهپیمایی مقاومت را بر هم بزند، دچار توهم شده چون اسرائیل هم نتوانست در برابر مقاومت بایستد تا چه رسد به این کودکان داخلی.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهر صیدای لبنان از شهرهای سنی نشین لبنان است که از سوی به پایتخت مقاومت در لبنان شهرت دارد و از سوی دیگر به تازگی به یکی از مراکز تجمع مخالفان مقاومت تبدیل شده است که فتنه معروف شیخ اسیر نیز که به بازداشت وی منتهی شد از همین شهر هدایت می شد. اما در کنار این فعالیت های ضد مقاومت، روحانیون اهل سنت و حامی مقاوت نیز در این شهر حضور چشمگیر و تاثیرگذاری دارند که در حمایت از مقاومت و بیان سخن حق خود هیچ ابایی ندارند.

پایگاه العهد لبنان اتفاقات شهر صیدا در روز جهانی قدس را این گونه به تصویر کشیده است:

 

تلاش مخالفان مقاومت برای بر هم زدن راهپیمایی روز قدس

 امسال با فرا رسیدن روز جهانی قدس، شهر صیدای لبنان با وجود تمام تهدیدها به وظیفه خود در بزرگداشت این روز و یاری فلسطین عمل کرد و این در حالی بود که مخالفان مقاومت با وسایل مختلف تلاش کردند مانع بزرگداشت این روز توسط مردم و علما بشوند، اما گویی فراموش کرده بودند که اولین جرقه های مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست در این شهر زده شد و مردان این شهر همواره پیشاپیش رزمندگان مقاومت در برابر اشغالگران ایستاده اند.

امسال مناسبت روز جهانی قدس به کابوس دشمنان مقاومت تبدیل شده بود به گونه ای که وادار شدند از رسانه ها و ابزارهای مختلف برای اخلال در بزرگداشت این روز استفاده کنند و گاه از طریق رسانه ها مردم ترساندند که احتمال انفجار تروریستی در مسیرهای راهپیمایی وجود دارد و از سوی دیگر پلاکاردهای بزرگداشت روز قدس را به بهانه نداشتن مجوز، از خیابان ها جمع کردند و در این زمینه شیخ صهیب حبلی و چند نفر از جوانان شهر به خاطر نصب پلاکاردهای حامی روز جهانی قدس توقیف شدند و این در حالی است که انواع و اقسام پلاکادرها در بازارهای صیدا برافراشته است و حتی در عین الحلوه پرچم های داعش نیز دیده می شود.

مراسم روز قدس با مشارکت گروه های شیعه و سنی و علما برگزار شد

اما در صیدا با وجود تمام تهدیدها راهپیمایی روز قدس با دعوت کمیته حمایت از مقاومت از میدان شهدا تا مرکز فرهنگی السعد برگزار شد و به همین مناسبت نماز جماعت مشترک در مسجد القدس برگزار شد و پس از برگزاری نماز جمعه، روز جهانی قدس با مشارکت شمار زیادی از روحانیون و علما برگزار شد.

این در حالی بود که مخالفان مقاومت شایعه کردند عناصر مقاومت برای تامین امنیت جانی شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، در اطراف مسجد القدس پراکنده شده اند، اما دفتر شیخ حمود این شایعه را تکذیب رد و گفت: هدف از انتشار تمام این شایعات، ایجاد اخلال در بزرگداشت روز جهانی قدس می باشد.

علاوه بر این، حزب الله نیز در روز قدس مراسمی را در مرکز امام خمینی(ره) صیدا برگزار کرد که جمع زیادی از مردم شهر و اردوگاه های فلسطینی در آن شرکت کردند و در این مراسم شیخ نبیل قاووق تاکید کرد که قدس به سراب دل نبسته، بلکه به حماسه خنجر جوانان فلسطینی دل بسته است.

و بدین ترتیب بود که صیدا در روز جهانی قدس به یاری فلسطین شتافت و تاکید کرد که در برابر تمام تهدیدها و کارشکنی ها برای تضعیف روز قدس خواهد ایستاد و بار دیگر ثابت کرد که پایتخت مقاومت و دروازه جنوب لبنان همواره در پیشاپیش یاوران فلسطین خواهد بود و در این زمینه موضع گیری شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت این واقعیت را به خوبی بیان کرد و در پاسخ به رئیس جریان المستقبل( مخالفان مقاومت) گفت: دروغ گفتن برای سعد الحریری کار ساده ای است و از سوی دیگر مقاومت برای فعالیت های خود به اجازه کسی نیاز ندارد. وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر کسی گمان می کند ممانعت از برپایی تظاهرات و بازداشت یک روحانی( شیخ صهیب حبلی) می تواند راهپیمایی مقاومت را بر هم بزند، دچار توهم شده چون اسرائیل هم نتوانست در برابر مقاومت بایستد تا چه رسد به این کودکان مخالف مقاومت در داخل کشور.

آیا حمایت از فلسطین جرم است؟

اما عده ای از علمای مقاومت در صیدا ناظر به اتفاقاتی که در این روز رخ داد بیانیه ای صادر کردند و در آن بی شرمی خفاش های شب(دشمنان مقاومت) را محکوم کردند و اقدامات آنها را وقیحانه دانستند و این سؤال را مطرح کردند که آیا قدس شریف و مساله فلسطین جزء لیست سیاه است که یاری فلسطین و نصب پلاکارد روز قدس ممنوع شده است؟ آیا حاملان پرچم فلسطین خلافکارند و آیا روزگار به جایی رسیده که کسی که اسم فلسطین را بر زبان بیاورد از قانون و بافت اجتماعی عربی و اسلامی و لبنانی و صیدایی خارج شده باشد؟

علمای مقاومت در این بیانیه همچنین بازداشت شیخ حبلی و بی احترایم به علمای اهل سنت را محکوم کردند و افزودند: به صراحت می گوییم که امروز شیخ حبلی بازداشت شد و فردا نوبت به شیخ دیگری می رسد، اما هدف آنها فقط مقاومت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha