جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روستاییان فلسطینی مانع جاده سازی اسرائیل در زمین‌هایشان

حوزه/ فلسطینیان و فعالان بین‌المللی تجمعی اعتراضی در مقابل بولدوزرهای نظامیان اسرائیلی برگزار کرده و توانستند با ایستادگی در مقابل سربازان، آن‌ها را از محل فراری دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روستاییان فلسطینی ساکن دیر قدیس و نیالین در مرکز کرانه باختری در ناحیه رام الله با کمک و یاری فعالان بین‌المللی توانستند با وجود حملات و تهاجمات سربازان رژیم صهیونیستی، جلوی بولدوزرهای اسرائیلی را در از بین بردن زمین‌های فلسطینی بگیرند. روز چهارشنبه فلسطینیان و فعالان بین‌المللی تجمعی اعتراضی در مقابل بولدوزرهای نیروهای نظامی اسرائیل برگزار کرده و توانستند در مقابل سربازان ایستادگی کرده و آن‌ها را از محل فراری دهند.

محمد امیرا هماهنگ کننده کمیته مردمی علیه دیوار حائل و شهرک‌سازی در این باره گفت: تظاهرات اعتراض آمیز در هماهنگی با شورای روستای نیالین ، شوراهای مردمی و فعالان بین‌المللی برگزار شد.

امیرا در ادامه گفت که سربازان دائما کوشیدند تا اعتراض کنندگان را از مقابل بولدوزرها بلند کرده، اما اعتراض کنندگان ثابت قدم بوده و با نشستن در مقابل بولدوزرهای اسرائیلی آن‌ها را متوقف کرده و صهیونیست‌ها را مجبور به پذیرش شکست کرده و از محل فراری دادند.

ارتش اسرائیل از 4 روز پیش عملیات تخریب زمین‌های فلسطینی را آغاز کرده است تا راه را برای جاده 446 که توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد هموار کند. این شهرک نشینان در شهرک‌های صهیونیستی که به طور غیرقانونی در زمین‌های خصوصی فلسطینیان ساخته شده‌اند زندگی می‌کنند. این زمین‌ها متعلق به روستاییان فلسطینی دیر قدیس و نیالین هستند و ارتش اسرائیل مکرارا تلاش دارد تا این زمین‌ها را برای ساختن جاده صاف کند. لازم به ذکر است که پلیس اسرائیل نیز با جریمه کردن اتومبیل خبرنگاران در محل حادثه سعی داشتند آن‌ها را از محل بیرون کرده و مانع پوشش خبری این ماجرا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha