شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بی‌حرمتی شهرک‌نشینان صهیونیستی به زیارتگاه‌های اسلامی

حوزه/ صهیونیست‌ها به شهر کفل هریس در شمال ناحیه کرانه باختری حمله کرده و به زیارتگاه‌های اسلامی در این شهر بی‌حرمتی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شهرک‌نشینان صهیونیستی روز گذشته به شهر کفل هریس در شمال ناحیه کرانه باختری حمله کرده و به زیارتگاه‌های اسلامی در این شهر بی‌حرمتی کردند.

به گفته شاهدان عینی، عده زیادی از شهرک‌نشینان پیش از سحرگاه به داخل شهر وارد شده و ساکنان شهر را با اجرای مراسم یهودی در زیارتگاه‌های اسلامی تعمدا تحریک کردند.

طبق گزارش‌ها نظامیان ارتش اسرائیل نیز شهرک‌نشینان را محافظت و حمایت کرده و امنیت آنان را در ورود و خروج از شهر تامین کرده، سبب ایجاد تنش میان ساکنان محلی شدند.

عبدالرحیم بوتیح، یکی از ساکنان کفل هریس در این باره گفت: مکان‌هایی  مذهبی وجود دارند که دائما مورد تخریب و هتک حرمت شهرک‌نشینان قرار می‌گیرند و پیشتر نیز شهرک‌نشینان بخش‌هایی از این زیارتگاه‌های اسلامی را به آتش کشیده‌اند.

به گفته سازمان نظارت فعالیت‌های استعماری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین (پویسا)، جایگاه‌های مذهبی شهر کفر هریس، مثال زنده‌ای از یک تاریخ طولانی هستند. و این ناحیه با داشتن زیارتگاه‌های مذهبی ذوالقرنین، ذوالنون و حرم جاشوآ اهمیت مذهبی بالایی در سرتاسر منطقه دارد.

در 5 می 2016 نیز روستای کفل هریس شاهد حمله شهرک‌نشینانی بود که با اتوبوس‌هایشان به داخل منطقه  یورش برده و  زیارتگاه ذوالقرنین را بهم ریختند. آن‌ها در هنگام این حمله با اسپری شعارهایی چون «انتقام» و «اعراب را بکشید» بر دیوارها نوشته بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha