چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اسرائیل

حوزه/ مدیر مرکز مبارزه با نژادپرستی در فلسطین گفت: قوانین اخیر پارلمان اسرائیل نشان دهنده میزان نژادپرستی آنها علیه عرب ها در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و ما انتظار داریم این پدیده در دوره نتانیاهو افزایش یابد و به اوج خود برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه فلسطین آنلاین اعلام کرد: پارلمان اسرائیل تا کنون در دوره گذشته و دوره جاری خود 72 قانون نژاد پرستانه ضد فلسطین تصویب کرده و 50 قانون نیز منتظر تصویب و تایید پارلمان هستند که چنین اقدامی در این حجم از سوی پارلمان رژیم صهیونیستی بی سابقه است.

این پایگاه ادامه داد: اسرائیل با افزایش بی رویه شمار قوانین نژاد پرستانه علیه فلسطین به دنبال تنش زایی و فشار بیشتر بر مردم فلسطین و تعمیق سیاست تبعیض نژادپرستانه علیه آنها و یهودی سازی مناطق اشغالی و مجازات مراکز حقوق بشری است که از حقوق مردم فلسطین دفاع می کنند.

این میزان از تصویب قوانین در دوره کنونی پارلمان رژیم اسرائیل در حالی صورت می گیرد که همین پارلمان در دوره هفدهم خود در دولت اولمرت یعنی از 2006 تا 2009 و در دوره هجدهم خود در آغاز دولت نتانیاهو یعنی از 2009 تا 2013 فقط 12 قانون تصویب کرده بود.

از مهم ترین قوانینی که اکنون در پارلمان رژیم اشغالگر تصویب شده قانون غذا دادن اجباری به زندانیانی است که دست به اعتصاب غذا زده اند و همچنین قانونی که طبق آن پرتاب سنگ یک اقدام تروریستی به شمار می رود و همچنین قانون تحریم هم پیمانان فلسطین و آخرین قانونی نیز که تصویب شده قانون مجازات کسانی است که با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت کنند.

نژادپرستی رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر نضال عثمان مدیر مرکز مبارزه با نژادپرستی در فلسطین گفت: پارلمان رژیم نامشروع اسرائیل باید قوانینی وضع کند که ضامن عدالت و مساوات باشند، اما پارلمان رژیم اشغالگر به دنبال تصویب قوانین نژادپرستی است.

وی افزود: قوانین اخیر پارلمان اسرائیل نشان دهنده میزان نژادپرستی آنها علیه عرب ها در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و ما انتظار داریم این پدیده در دوره نتانیاهو افزایش یابد و به اوج خود برسد.

عثمان ادامه داد: هدف پارلمان این دوره از تصویب چنین قوانینی تضعیف دموکراسی اسرائیلی و ارزش های حقوق بشر مانند برابری، آزادی بیان، اعتراض مسالمت آمیز و تضعیف نهادهای دموکراتیک مانند دستگاه قضایی و دانشگاه ها و رسانه ها و سازمان های جامعه مدنی و حقوق بشر می باشد.

وی تاکید کرد: ائتلاف راست گرای پارلمان تا کنون توانسته قوانین نژادپرستانه زیادی را علیه فلسطینیان وضع کند که این رفتار آنها نشان می دهد از نظر صهیونیست ها هیچ ملتی به جز ملت یهودحق تعیین سرنوشت خود را ندارند و اینکه از نظر آنها قوانین دینی یهودی برتر از تمام قانون های مدنی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha